Honderdste geboortedag Gerard Reve (II): het Reve-monument met graffiti

Vandaag is het de 100e geboortedag van Gerard Kornelis van het Reve. Bij zijn geboortehuis in de Amsterdamse Van Hallstraat is een blikje Zeeuwse roomboterbabbelaars gezet.

Bij het tegenoverliggende monument zag ik de volgende beelden:

En:

Het is niet voor het eerst dat het monument gevandaliseerd wordt:
https://www.parool.nl/voorpagina/monument-reve-nu-al-beschadigd~babd9cd2e/

Tot slot: de kersverse TweedeKamervoorzitter Martin Bosma (PVV) sloot af met Reve’s gedicht Dagsluiting.

Eigenlijk geloof ik niets,
en twijfel ik aan alles, zelfs aan U.
Maar soms, wanneer ik denk dat Gij waarachtig leeft,
dan denk ik, dat Gij Liefde zijt, en eenzaam,
en dat, in dezelfde wanhoop, Gij mij zoekt
zoals ik U.

——————————————
Uit: ‘Nader tot u’, “Geestelijke Liederen”
Verzamelde Gedichten, Bezige Bij 2001
.


Ontdek meer van Renzo Verwer, blogger/auteur

Abonneer je om de nieuwste berichten in je inbox te ontvangen.

Plaats een reactie