Moviestar – Harpo

Moviestar van Harpo heb ik altijd een prachtig lied gevonden. Lekker gemene tekst ook, en toch vrolijk gezongen.

Onlangs zag ik deze clip

Toen ik dit voor het eerst zag, dacht ik eerst: “Droevig, vergane glorie, ik hoop dat-ie er veel geld voor krijgt”.
Later, na een gesprek erover, vond ik: “Die Harpo hangt bewust de gek uit, dat rare pak, die bewegingen, dat gek doen met het publiek. Heerlijk.”
(Dat playbacken, dat doet elke artiest in dit programma!)
In mijn hoofd doe ik wel zo gek als Harpo, maar het komt er niet uit…
8 gedachten over “Moviestar – Harpo

  1. Patricia

    Droevig & vergane glorie. ….laatst Tiger Woods, hoe hard en diep kan je in de put terechtkomen……?
    Nee, dat gewoon lekker het beest uit je geest gooien en de beer eruit morellen

  2. Kees Sluys

    Ja, hij hangt hier duidelijk bewust de gek uit.
    De grote vraag is natuurlijk: wie nodigt de man na al die jaren uit voor een optreden in ZDF-Fernsehgarten? Oudere redacteur of zo?

    1. Renzo Verwer

      een oudere redacteur, type Kees, Kees? 😉 MAar zo te zien vindt nog iedereen het leuk, ook het publiek! Harpo heeft nog fans in Duitsland!

  3. oldkingblog

    Harpo rules! Geweldig nummer en hij geint er lekker op los. Maar is de tekst echt zo gemeen? Of meer weemoedig, te vergelijken met Do you know the way to San José? De kreet “It’s so bizarre”, dat zou je een kritische noot kunnen noemen. Maar verder? Harpo vindt de moviestar vooral zielig, geloof ik. Een tragisch figuur. Hij beziet hem met deernis. Mooi Oudnederlands woord. https://youtu.be/jqWt49o7R-k

  4. Kees Sluys

    Succes van liedjes heeft in de eerste plaats te maken met het deuntje.
    Test is meestal niet zeer relevant.
    Er wordt hier over ‘deernis’ gesproken. Maar wat is er eigenlijk zo tragisch aan iemand die een beetje de filmster wil uithangen?

    1. Renzo Verwer

      het is tragisch als die persoon erover liegt, zich heel wat voelt, maar ondertussen niets is. haha.

      Verder zeg ik: leve Harpo! De man van de milde spot. Van de gein en luim. Mooi lied trouwens, tekst en melodie.

Geef een reactie

