De Ramadan challenge van de DENK-Jongeren

dadels-3.jpgHet is Ramadan en ook enkele niet-moslims doen een dagje mee met Ramadan. Het idee daarachter: zo beleef je wat moslims een hele maand lang ervaren. De jongeren van DENK deden een uitnodiging en wel aan 150 kamerleden.

Uw webmaster ontving een mail van vertaler en oud-profwielrenner Marco Vermeijweliswaar geen kamerlid, maar ALTIJD in voor uitdagingen.

Vermeij schrijft:

Ik wil de challenge van de Denk-jongerenorganisatie Oppositie graag aangaan. Een dag vasten, van zonsopgang tot zonsondergang en de daaropvolgende Iftar samen met een moslimfamilie, of met Kuzu zelf, nuttigen. Maar dan wil ik hem wel mijn eigen challenge voorleggen. 

Als tegenprestatie gaat de heer Kuzu een goddeloze vrijdag met mij doorbrengen. Er wordt niet gebeden, er worden geen vrouwen gesluierd, in boerka gehuld, of geslagen, integendeel, ze worden met respect behandeld, als gelijke. Er vindt die dag geen moskeebezoek plaats, er wordt niet naar Allah of de profeet verwezen en we sluiten deze dag af met een lekker alcoholhoudend biertje. Er wordt verder niet halal gegeten. Daarna gaat de gehele DENK-fractie tijdens de GayPride-parade in Amsterdam op een leuke boot meevaren, en zwaaien naar het publiek !

Tunahan, bel me !  

Hartelijke groeten, Marco Vermeij.

2 gedachten over “De Ramadan challenge van de DENK-Jongeren

  1. Marco

    Ha Michiel, goddeloze vrijdag heb ik bewust gekozen, voor mij is er namelijk geen enkele god, en voor hen is allah de enige – zo dek ik alle mogelijkheden af 😉

Geef een reactie

