Oudjaar – Lucky luke – Tom Cruise

Ik vier het oudjaarsfeest alleen dit jaar. En moest zojuist denken aan een flauwe conference van Toon Hermans, waarin hij de country-sfeer wat belachelijk maakte.

‘De cowboy in de molen,

Die viert alleen oudjaar’

Hermans legde vervolgens zeer omstandig uit dat je dit op verschillende manieren kon lezen. Het lag er maar aan waar je het accent legde. Hij viert ALLEEN oudjaar, dus hij viert het op z’n eentje. Of hij viert alleen OUDJAAR, omdat hij bijvoorbeeld Kerstmis en het Loofhuttenfeest niet vierde.

Wel, ik vier oudjaar alleen. Dat lijkt me de juiste omschrijving. Een DVD staat aan: de wereldfilm Magnolia. De eerste  populaire film denk ik waarin het verschijnsel Pick up Artist een enorme rol speelde. Hier een deleted scene:

 

Ik moet eerlijk zeggen: zo horkerig, zo leugenachtig en vrouwenvernederend kan ik me niet gedragen. Man man, dit is echt erg (en wat is de doorgaans zo vervelende Tom Cruise hier goed!)

Maar ik ben moreel niet hoogstaand. Ik moet erg om deze scene lachen. Als ik deze houding kon acteren, zou ik deze proberen.

Ik wens u een fijne jaarwisseling en ik kijk verder – als Lucky Luke.

 

2 gedachten over “Oudjaar – Lucky luke – Tom Cruise

Geef een reactie

