Norman Mailer

Norman Mailer versus Gore Vidal. Na dit fragment – met een aantal prachtige beledigingen, sommigen uit het hoofd geleerd? – volgen nog een ontstellend aantal beledigingen; helaas niet op youtube te vinden. Voorafgaand aan dit tv-programma had Vidal Mailer met moordenaar Charles Manson vergeleken en had Mailer in de kleedkamers al een kopstoot uitgedeeld.

Ik ben hier momenteel bij een congres over Amerika’s beruchtste en beste schrijver annex Beest. Inderdaad, ik heb het over Norman Mailer (1923- 2007).

Mailers zus, Barbara Wasserman, een dame van in de 80 vermoed ik, redacteur van beroep, heeft me al drie keer gecomplimenteerd met mijn ‘goede’ beheersing van het Engels.

Ze is een zeer charmante vrouw, Mrs Wasserman. Maar ik merk juist hoeveel ik mis in het Engels: de cultuur, de taal, de nuances. Het geeft niet, zoiets is zeer leerzaam.
Het is een lesje nederigheid: geconfronteerd worden met je eigen onvermogen, zoals hier beschreven… 

EN VERMOGEN ook natuurlijk  Je leert ook heel essentieel praten en denken bij het volgen van een lecture.

Een gedachte over “Norman Mailer

  1. Pingback: Oscar Garschagen en het samenvoegen van personages | Blog van Renzo Verwer

Geef een reactie

