Het morele failliet van een sociaal psychologie – deel zoveel

sappie-grillen

 

Hoogleraar psychologie Roos Vonk doet nieuw onderzoek naar vleeseters. En heeft al complete theorieen gebouwd, over mannen en vlees eten. Mannelijkheid, superieur voelen enz.

Over vrouwen spreekt ze niet.
De eenvoudigste redenen vergeet ze in haar verhitte strijd:
– vlees wordt normaal gevonden – schijf van vijf + veel mensen zijn het gewend;
– vlees is goedkoop en overvloedig verkrijgbaar;

-mensen vinden vlees lekker.
Er is iets met deze vrouw. Of ze is simpel en vergeet gewoon duidelijke redenen – want waarom onderzoekt ze bovengenoemde eenvoudige redenen niet? Kent ze Ockham niet? Of ze is zo anti-man/bepaald soort man dat ze dit soort antwoorden geeft. Ze slaat een superieur toontje aan, ook over die barbecuende mannen…

Ik voel me overigens niet aangesproken. Net als Vonk ben ik vegetarier. Maar ik ontleen daar niet mijn zelfbeeld aan, en ook geen woeste theorieen over vleeseters.

Geef een reactie

