44

leeftijd-785x460Bijna 44 jaar ben ik nu. Einde van mijn jeugd, begin van mijn ouderdom. Wilde haren heb ik nog zat, maar het idee komt langzaam: ik ben zeer waarschijnlijk over de helft. En dat is een vreemd idee. Niet per se erg, maar: raar.

Ik besef dat ik een ouwe lul ben. Dat er zoveel jeugdigen klaar staan om mijn plaats in te nemen in de wereld. En, de fantastische woorden van politici ten spijt, op de arbeidsmarkt ben ik al overbodig. Als ik nu geen werk zou hebben, wordt het zeer lastig om aan een baan te komen, hoe ik me ook omschool en me laat coachen en positief denk.
Affijn, dat geeft een besef van nederigheid, wat WEL prima is.

44. Een mooi getal. Een vriend van me is 88… en dat is niet altijd een feest, hoe actief hij ook is. Heftig, zo oud te zijn, mensen verloren te hebben. Dan valt 44 wel mee, haha.

WHAT A DRAG IT IS GETTING OLD, zongenย the Stones al – toen ze jong waren.

En wat hadden ze dat goed door! Als ik mezelf betrap op het kijken naar en genieten van een jonge vrouw van een jaar of twintig, realiseer ik me: eindelijk mijn bestemming bereikt, ik ben een (vieze) ouwe man…

2 gedachten over “44

  1. pvanlenth

    Let jij nog op die jonkies? Ja, mooi zijn ze uiteraard, op z’n mooist zelfs. Maar verder zou je een enorme mismatch ervaren. Tenzij je zelf een ontwikkelingsstoornis hebt. Gelukkig zijn vrouwen van 45-55 ook nog best mooi. Daarboven natuurlijk alweer een stuk minder, maar het gekke is dat je dat tegen die tijd dan toch weer anders zult zien. Tenzij je een ontwikkelingsstoornis hebt natuurlijk. ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

