15 03 17 , 15 03 17 , de dramadag

bevr

 

15-03-17 zijn er Tweede Kamer-verkiezingen. En ik loop me nu al te ergeren.

Aan de partijen die zullen liegen. Aan kiezers en de kiezersdebatten met het geneuzel van “je moet op grote partijen stemmen, dan heb je invloed”. Ja dat hebben we gezien in 2012 toen VVD en PVDA hun kiezers belogen.
Aan de opiniemakers. Aan iedereen. Aan mezelf en mijn eigen houding.

Die campagnes worden weerzinwekkend. En harder dan ooit. En gewelddadig denk ik. Posities staan op het spel, ook in de media en op universiteiten. Stel je voor dat de PVV veel zetels pakt. Dan vallen bepaalde wetenschappers en media in ongenade. Vandaar ook de felle haat jegens de PVV, men is bang.

Het gaat ook een bijzonder vermaak worden. Als ik het als cabaret weet te zien, ga ik het denk ik goed doorstaan. Voortdurend in staat van paroxisme zijn, dat trek ik niet. Nu ja, ik trek het wel, maar het wordt heel heel zwaar.

bal

 

 

Pffffff.

Hier het schema van wat te verwachten valt:
AUGUSTUS 2016 : ideeen conceptverkiezingsprogramma’s komen naar buiten. let op: ze gaan van die proefballonnetje lanceren en weer intrekken. Zoals Buma laatst met zijn dienstplicht.
rond 1 SEPTEMBER Mark Rutte kondigt naar verwachting kandidatuur aan
4 SEPT Mark Rutte in Zomergasten
3e DINSDAG SEPT : partijen gaan confrontatie zoeken en neuzelen over koopkrachtprocentjes.

En ik??? Ik erger me rot en denk aan wat het genie Croughs hier te berde bracht, over de minimale verschillen.
OKT-DEC Ergens in deze periode  wil de PVDA een lijsttrekkersverkiezing organiseren. Goed voor de aandacht, goed voor de virtuele zetels.
Tussendoor loopt het proces tegen Wilders. Wilders zal dat zo lang mogelijk willen rekken, liefst tot vlak voor verkiezingen
VANAF AUG: officiele kandidaatstellingen voor zetels. Partijen zijn daar nu al mee bezig.
Partijen zullen namen naar buiten brengen. Journalisten gaan namen naar buiten brengen.
EIND NOV of begin DEC of al eerder zullen veel partijen de definitieve kandidatenlijst bekend maken. Immers: dan ga je met enige rust het nieuwe jaar in.

VANAF JAN 2017 (of eerder??) heel veel campagne, debatten, ballonnen en pennen uitdelen op straat enz.
FEBRUARI : Presidents Dinner naar Amerikaans voorbeeld . Mark Rutte maakt grappen en politici en journalisten zitten bij elkaar op schoot. Ik moet nu al lachen.
Dit jaar leverden een paar flauwe en een paar redelijke grappen Rutte een paar virtuele zetels op….

15 MAART 2017 VERKIEZINGEN

16 MAART 2017: Het grote liegen begint. Opeens laten partijen breekpunten vallen.. Of, als men maandenlang heeft geneuzeld over de keuze 3 miljard of 6 miljard bezuinigen, worden die 2 partijen het zo eens over 10 miljard bezuinigen. Wegens tegenvallers, wat al zo vaak gebeurde in de Nederlandse politiek)

BAH. Ik voel de walging al. Wat wordt dit erg. Teiltje?
Hmm. Ik voel de opwinding al.
Zucht. Ik denk dat er niets verandert in Nederland.
Bah. Dit wordt erg.

2 gedachten over “15 03 17 , 15 03 17 , de dramadag

  1. jankrosenbrink

    tja, als je nu al voorspelt dat je je gaat ergeren aan jezelf, wat wil je dan nog van je lezer? Je positioneert je bij voorbaat ver boven het gepeupel, waaronder zogenaamd jezelf. Een niet bijzonder moedige positie, meer een positie die morele hoogstand verraadt. Er zijn mensen die zich dat kunnen veroorloven, ik weet het, Maxima is ook zo´n tiep, maar die heeft in mijn ogen meer papieren, wat heet papieren, meer papieren dan jij.

  2. renzoverwer Berichtauteur

    haha jan. Gelukkig plaats jij je nu weer boven mij met je comment! Nee, onjuiste analyse van je die positie kies ik niet. Ik erger me aan politici vooral, gaat het hele stuk over – Het lijkt wel alsof je gestopt bent bij regel 6…
    wie analyseert roept altijd dat gevaar over zichzelf af dat mensen wat vinden van je, je arrogant vinden. Ofzo
    Haha, die vergelijking met maxima, jan, en nog wel zonder argumenten ..

    Ik erger me en schreef dat op. Ik denk dat velen mijn ergernis tav de politiek delen. Zijn we allen kleine maxima’s. Affijn, een stuk kan verkeerd overkomen. Never mind Jan

    Laten we de popcorn erbij pakken!

Geef een reactie

