EAA-bons Sven Hansen was niet altijd tegen doping

henkk

Gisteren blogde ik over de anti-dopingcampagne tijdens het EK Atletiek 2016. Ik legde vandaag het lopen met “I run clean” ook nog voor aan Henk Kraaijenhof.

Henk, hoe nuttig is deze campagne?

“Die is zo dubbel als de pest. Zelfs de zwaarste dopinggebruiker zal dit startnummer dragen, niet omdat de atleten dat willen, maar domweg omdat-ie geen keuze heeft. Het startnummer niet dragen is natuurlijk verdacht. Een loos, politiek-correct gebaar dat geen enkele bijdrage levert aan het zogenaamde dopingprobleem, voor zover het al een probleem (voor wie dan wel?) is.”

Maar is…

De atletiektrainer/performance coach gaat in de hoogste versnelling:

“Nee, dit versterkt eerder het dopingprobleem, waar zoveel over gehuicheld wordt. Denk nog eens aan het eerste World Seminar on Ethics in Sports dat in November 2014 werd gehouden in…… in het hoofdkantoor van FIFA in Zurich en geopend door Sepp Blatter. Of Svein Arne Hansen, nu voorzitter van de European Athletic Association – en natuurlijk regelrechte kruisvaarder in de strijd tegen doping met die tekstjes.”

Jaaaaah, en?

“Maar ooit vulde deze Hansen zelf dopingflesjes met eigen urine om gebruikers uit de wind te houden, zoals hij mij ooit vrolijk in een aangeschoten bui vertelde. Het is duidelijk, hij heeft het licht gezien!”

Henk, ik ga niet bij Hansen om wederhoor vragen. Ik weet dat hij gaat ontkennen.

Dat kan. Er gaan nog meer geruchten. Maar dit is gewoon WAAR, hij zei het. Hansen is/was de wedstrijdorganisator van de Grandprix (of nu Golden Diamond League) wedstijden in Oslo, sinds mensenheugenis ongeveer. Ik was donderdag en vrijdag in het stadion: prima, goede sfeer en goede prestaties. Ik kan nog altijd enorm van atletiek genieten, dope of geen dope.

Geef een reactie

