Gianluca Brambilla en het vechten

brambilla

De nieuwe leider van de Giro, Gianluca Brambilla, vertelt aan de Gazetta dello Sport dat hij een goede kok is. “Ik kook zeer graag. Mijn risotto met asperges is zeer goed. En mijn desserts zijn fenomenaal. Mijn specialiteit? Taart met jam van abrikoos en appel. Ik zou een goeie teamkok zijn.” Mooi.

Hij is tevens een vechtersbaasje. Althans – dat was hij in de vuelta van 2014. https://www.youtube.com/watch?v=4UPnln9p7N4 hier raakt hij in heftig gevecht met collega Rovny. Heb zelden zoiets gezien. Die etappe werd nog vrij krankzinnig toen beide renners gediskwalificeerd werden, maar het niet goed werd doorgegeven…. Vervolgens kwamen ze elkaar WEER tegen in de etappe en begonnen opnieuw te slaan.

Vandaag mag hij knokken voor zijn trui.

Geef een reactie

