Tips voor het debat van Hassnae Bouazza

bla-bla-bla

Een fascinerend en ook bij vlagen komisch stuk over het publieke debat van Hassnae Bouazza op:

 

Mijn favoriet:

Geen mening

Iets niet weten, is geen schande, integendeel. Geen mening hebben evenmin. Sterker, hoe minder holle meningen, hoe beter. Probeer het eens uit: ‘ik weet het niet’ zeggen, of ‘ik heb geen flauw idee’. Het zal je leven een stuk vereenvoudigen en je hoeft niet langer als een dolle bezetene informatie te googlen om kennis te veinzen.”

Zelf houdt Bouazza zich, zoals alle instemmenden, aan geen van die regels, maar soit.

Een paar reacties eronder vond ik erg onnozel.

Beledigingen zijn de argumenten van diegene die ongelijk hebben”.

Haha, zo dom. Ayaan Hirsi Ali beledigde mensen met haar standpunten over bijvoorbeeld besnijdenis en mishandeling in de islamitische culturen….moeten we het natuurlijk niet over hebben, want beledigend.

en dan deze reactie:

En niet langer meningen presenteren als ’feiten’, door vaker zinsneden toe te voegen als ‘dat/dit vind ik’ en ‘dit/dat’”

Deze mensen hebben geen kijk op taal. En ook geen kijk op denken vrees ik. Weten niets van stijlmiddelen. Als je iets stelt, is het elke niet-debiel wel duidelijk dat jij dat vindt. Hoef je geen ‘ ik vind’ toe te voegen. Interessant om te zien zo’n redenering, ik hoor hem zelfs bij universitair afgestudeerden… maar ja dat is natuurlijk een soort middelbare school geworden, die universiteit.

Maar van mij – en van de wet – mogen ze gewoon meediscussieren…

Geef een reactie

