wanneer opgeven, deel II

emoticonsHaha, vandaag verloor IK na 10 zetten een stuk en speelde door tot na zet 30. Zie mijn vorige blog over een tegenstander die dat deed.

Maar ik had meer kansen dan mijn tegenstander (vond mijn tegenstander van gisteren ongetwijfeld ook), en een tijdsvoorsprong. Bovendien liet mijn tegenstander van vandaag zich bijna mat zetten … bijna dus.
Een leerzame ervaring: wat je beweert, kan snel bij jezelf terugkomen!

Ook leerzaam: ik open het centrum te snel, ik speel te onbesuisd. Iets waar mijn gewaardeerde collega bij Schaak- en gowinkel (begin jaren nul) Merijn van Delft me al op wees.

Ik hoor hem weer zeggen: “Rustig aan Renzo, rustig je stukken ontwikkelen, proberen ruimte te pakken en dan komt de tactiek wel. Jij gaat te snel.”

En of-ie gelijk had en heeft.

Mijn uiteindelijke score is 4 uit 9. Ik ben tevreden.

Geef een reactie

