Willy Stähle overleden

Ik zag al eens deze prachtige documentaire over de topsportster WIlly Stähle, die nu overleden is.

Deze docu (naar beneden scrollen!) bracht mij troost.

Stähle (1954-2015) ken ik niet uit haar toptijd. Ik werd geboren in 1972 – de tijd dat zij kampioene waterskieën en sportvrouw van het jaar werd.

Ze stopte al op 21-jarige leeftijd met haar sport. Later joeg ze op andere manieren snelheid na. Ze ging parachutespringen…

Er ging een keer iets heel erg mis, de parachute ging niet goed open en Stähle belandde in 1983 een rolstoel. ze kwam nog wel eens op tv..

IN 2006 verhuisde ze binnen Amsterdam en trok zich terug van zo ongeveer iedereen die ze kende.
Wat moet dat voor leven zijn? vraag ik me af sinds ik die documentaire voor het eerst zag.
Vermaakte ze zich nog wel? Ik kan me niet voorstellen dat ze erg blij was…Ik heb niemand het woord depressiviteit horen gebruiken, maar eigenlijk leek me dat passen.
Stähle: een bijzondere vrouw met een harde wedstrijdmentaliteit, die ook verder nog eens alles meehad. Een mooi uiterlijk, vermogende ouders, en gevoel voor show. Ze wilde het alleen met haar demonen uitvechten?

3 gedachten over “Willy Stähle overleden

  1. Toy van Nooijen

    Beste Renzo, ik beschouw jou als een van mijn belangrijkste (zelfstandige) contacten… Neem nou bijv. jouw doel in Linkie-Link: Jezelf proberen te verbeteren. Als auteur & als mens.

    Mooier kan het niet vind ik. En dan die mensen die via jouw profiel aldaar OOK bekeken zijn…

    Toy van Nooijen, scriptwriter at 666
    Adriaan Vroon
    Willem Frederik Hermans, director/spindoctor/manager chez bizzizzbizz
    Faye Oosterhoff
    Toy van Nooijen-Haaksbergen, Owner Eurobizz
    Peter van der Linden

    & dan nog 3, waar ik nix mee te maken wil hebben
    Dirk-Jan van Baar, Cornelius Roodt & Boudewijn van Houten.

Geef een reactie

