Werken is doordeweeks van 9-17 op kantoor zitten

Er verandert niets. Veel mensen zijn dom. Negen jaar geleden schreef ik dit stuk.

Ik schreef het aangezien twee ‘hoogopgeleide’ vrouwen het vreemd vonden dat mannen overdag op een datingsite zaten en overdag thuis waren. Dan zouden ze dus werkeloos zijn. Ik schreef toen: “Nog nooit gehoord van flexibele werktijden, parttime werken, vakanties, freelancen. Of van eigen ondernemers. Ik vind de uitspraken van deze vrouwen ONTZETTEND DOM.”

Nu een column van Marscha Holman in NRC 17 april 2015. Alle hierboven vermelde ontwikkelingen zijn verhevigd. Bovendien zijn er minder banen en werklozen. En Holman schrijft doodleuk over haar doordeweekse fietstocht door het Vondelpark: ‘Moeten die mensen niet werken? (…) Noem me een rechts, saai mens.’ Werken is dus van 9-17u op kantoor zitten. Domheid is onuitroeibaar bij Marscha.

Haar vader Theodor is zzp’er…

 

3 gedachten over “Werken is doordeweeks van 9-17 op kantoor zitten

  1. Peter Andriesse

    En Mascha heeft haar luizenbaantje te danken aan haar vader, neem ik aan. Eén p/w een wezenloos columnpje in NRC/AH. Of zou ze nog elders een leuke schnabbel hebben? Ongetwijfeld, ze verdient genoeg om een huis te kopen.

  2. toyvannooijen

    Tja DOM, heb’k ook gezegd, maar ’t is niet LOUTER dom, zoals bijna ALLE, helaas publieke uitingen, ’t komt voort uit ONWETENDHEID, het niet WILLEN weten van iets anders dan de eigen beperkte gedachten. Incl. ik hoor !

Geef een reactie

