Werken in de Nieuwe Boekhandel

Vorige week woensdag werkte ik van 10-17 uur in De Nieuwe Boekhandel in Amsterdam. Ik zat er in de etalage. Vooraf had ik me druk gemaakt en me afgevraagd of ik wel voldoende te doen had.  Ik schrijf niet zoveel meer, mijn boek was net uit, dus wat te doen?

Enfin, een fotografe van MUG wilde een foto komen maken en een radioprogramma belde. Dus dat had ik vast te doen. Ik wilde wat mails sturen ter promotie van mijn laatste boek, aan een opiniestuk beginnen en verder: ach ik kon ook wat gaan lezen misschien?

Maar de dag vloog om! Bart ontving me met koffie en mooie verhalen over The Stones en Queen. Ik wilde aan het opiniestuk beginnen, maar mensen (vooral kinderen) zwaaiden, kwamen een kort praatje maken. Ik sprak een nieuwe uitgever met wilde plannen… Aan het einde van de dag had ik veel werk én veel promotie gedaan. Tevreden keerde ik huiswaarts. Tot een volgende keer, wanneer ik graag in de boekhandel slaap!

 

 

2 gedachten over “Werken in de Nieuwe Boekhandel

Geef een reactie

