Pluspost.nl, de opiniesite van Grimbert Rost van Tonningen, gestopt

 

Opiniesite pluspost.nl, begonnen in 2009, is 2013 te grave gedragen. Helaas, zonder aankondiging, zonder bepaalde ex-medewerkers in te lichten. Ik klikte de site aan, zocht een artikel en vond niets.

Nergens in andere media zie ik de stop staan, ook niet op internet. Wordt het niet gemist?

Ik vrees het. Nu vond ik zelf bijv de verschillende columnisten daar niet geweldig. IN 2009 gingen veel columns over de Tour en over DWDD. Aardig, maar niet vernieuwend.

al eerder had pluspost het moeilijk zie ik. Op

http://www.hpdetijd.nl/2010-11-19/nog-vele-jaren-pluspost/  , een stuk uit 2010 lees ik:

‘Opinie op het web, is dat nog wel rendabel? Pluspost.nl, begonnen in februari 2009 als opiniërende nieuwssite aan de rechterzijde, leek in de herfst van vorig jaar het onderspit te delven. Subsidie krijgt de club van Grimbert Rost van Tonningen (1941) niet meer. Volgens het Stimuleringsfonds voor de Pers, dat eerder 42.550 euro vrijmaakte voor de site, was Pluspost niet rendabel te krijgen. (…) We maken winst, maar vraag niet hoeveel,” reageert Rost van Tonningen. “Door heel strak te plannen, kunnen we net het hoofd boven water houden.”

U bent sinds juni gestopt met het betalen van medewerkers.

“Dat klopt. We konden onze community, een kleine 100.000 unieke bezoekers per maand, niet groter maken. Dan blijven de advertentie-inkomsten dus gering. Maar omdat ik niet meer betaal voor content – alleen voor onderhoud en hosting – kan ik nog (…)’

Enfin, dit is dus ook voorbij. De opinie die pluspost vooral bood, is in grote getale elders te krijgen. Toch vind ik het jammer. Je raakte op pp nog wel eens in gesprek met een bankier of een ander mens dat ik anders niet gauw sprak.

 

Maar waarom die stop? Ik vraag het de eigenaar.

Hij: ‘Technisch liep de site vast een toen heb dat maar zo gelaten. We zullen wel mensen geweest zijn dit Pluspost misten, maar de tijd gaat snel. Groeten Grimbert’

3 gedachten over “Pluspost.nl, de opiniesite van Grimbert Rost van Tonningen, gestopt

Geef een reactie

