De Glazen hype

door Thomas Slayer
.

Ik heb last van mijn maag, mijn hoofd zeurt aan mijn kop en hoewel niets mij smaakt heb ik de neiging mijzelf de hele dag helemaal vol te proppen.
En drinken, zuipen uit de fles een glas gaat te langzaam.
Op het toilet probeer ik voor de grootste berg stront te gaan die je kan neerleggen.
Plakstront, stinkstront in alle mogelijke kleuren en luchten.
Op mijn wc hangen foto’s van waarschijnlijk populaire radio DJ’s om mijn stoelgang aan te moedigen. Foto’s uit waarschijnlijk populaire weekblaadjes.
Waarom ben ik zo, wat heb ik ?
Heel simpel, Serious Request.

 

Sinds 2004 worden we voor de feestdagen getreiterd met een bedelkweel die zijn gelijke niet kent.
Nu zijn we wel iets gewend rond de feestdagen want alles met een gironummer komt onder zijn of haar steen vandaan met een ontzettend goed doel en een schrijnend verhaal om uw 13de maand die van hun te maken.
Maar Serious Request is wel de ergste binnen het genre.
Waarom? Serious Request is eigenlijk het Rode Kruis maar dat spreekt geen jongeren aan en voor een week hype hebben je die nodig.
Daarbij weet iedereen met meer dan twee hersencellen dat het Rode Kruis miljarden heeft staan op Zwitserse banken en uw geld dus helemaal niet nodig heeft.
Nog meer? Serious Request wordt aan elkaar geluld door discjockeys.
Dat zijn in oorsprong zielige eenzame rukkers die thuis als kleine rukker eindeloos met een recordertje radiootje spelen in de hoop dat ooit later te mogen gaan doen.
Helemaal niet erg en juist leuk dat eenzame zielige rukkers zich op die manier nog nuttig kunnen maken.
Echter, ze hebben gekozen voor radio. Ze hebben ervoor gekozen om onzichtbaar (wel hoorbaar) door het leven te gaan.
Maar sinds 2004 bestaat er dus zoiets als het Glazen Huis. Nota bene een glazen huis waar de overbetaalde (publiek geld) plaatjesdraaiers een week lang zich laat aangapen door het plebs.
Om het ze ‘moeilijk’ te maken mogen ze niets eten.
Maar om ze niet helemaal te laten creperen, krijgen ze wel alle voeding binnen via uitermate smakelijke gevarieerde shakes, wanneer je niet kauwt is het geen eten.
Gelooft u het nog? We hebben het hier over zeer dik verdienende vaak jongelieden die op school geen knipoog kregen en nu airplay en geld als water verdienen.
Die snuiven, zuipen en hoereren het hele jaar door om vlak voor de kerstorgie even een weekje te ontslakken op uw emoties.
Geef gul uw zure niet eens volledige 13de maand. Haal geld op met je school of vraag een plaat aan voor 100 euro die je thuis gratis hoort.
En iedereen gaat naar het plein. Wat doen? Niets. Staan op het plein. Staan, hangen, bellen met thuis of je al te zien bent, kauwend met een worst in je muil.
En de disc jockeys zijn niet meer anoniem, worden ze eindelijk eens herkend op straat en heeft u misschien geluk op tv te komen wanneer u een verfrommeld tientje in een gleuf van het Glazen Huis propt.
Een week lang ijdelheid van twee kanten voordat we de geboorte van Christus gaan liegen.
Ik moet weer even naar de wc.

3 gedachten over “De Glazen hype

  1. AJ

    Ik verwacht dat jij liever hebt dat er niets gedaan wordt. De mens moet haar verdiende geld maar lekker besteden aan zichzelf.

    “Boehoehoe, wat ben ik jaloers en teleurgesteld in mijn eigen leven”, zou je titel mogen zijn.

  2. renzoverwer Berichtauteur

    in het algemeen AJ, worden van goede doelen vooral de goede doelen zelf rijker. Geld komt niet op juiste plekken terecht enz. Wat dacht je van “de crisiskaravaan” Van Linda Polman (ontwikkelingshulp; het westen wordt er beter van, afrika wordt er slechter van ).Zoals we uit de crisiskaravaan weten, kunnen we soms beter niets doen. Hulp kan oorlogen instand houden…
    en wat denk je van het bedrog van Pink Ribbon onlangs? En dat zijn nog maar twee dingen die me zomaar te binnen schieten.

    Nee het is niet zo dat wie geeft goed is. En dat wie niet geeft slecht is.

Geef een reactie

