geen schaakbord in huis, maar een handig apparaat – ook 'vroeger' al

Men is wel eens verbaasd dat Anish Giri lang moet zoeken naar een schaakbord in zijn huis… alles doet hij met de computer. Nu hoor ik in de documentaire http://www.geschiedenis24.nl/s?peler.program.10111589.html na ca. 5 min Donner zeggen dat hij geen groot schaakbord in huis heeft, alleen 'een handig apparaat'. huh? dacht ik even. Hij had het over een zakschaakspel…. Hoe zit dat met u, schakende vrienden?
4 gedachten over “geen schaakbord in huis, maar een handig apparaat – ook 'vroeger' al

  1. D neger

    Een schaakbord is een dierbaar ding,
    vandaar dat ik het graag bezing,
    ik heb alleen geen melodie,
    maar schaken – eh – dat kan ik nie,
    of ik een bord heb doet er dus niet toe,
    geef mij maar een beurs met veel doekoe!

  2. Paard D Neger

    Ben Paard D Neger en heb geen respekt
    wordt op dit forum genegeerd in plaats van afgebekt
    ik ben een neger ben daarop proud
    ik sla jouw stukken van het bord
    want wie is van hout?
    Het kan me niet bommen net als Geanni Romme
    en als Harm van Riel
    ben beter dan Def Rhymz
    op cd en op vinyl
    ben de bom je weet toch
    dat ik goed kan rappen
    met m’n matties van de straat
    sta ik steeds paraat
    matje in m’n nek en niet op m’n schedel
    ‘k ben gewoon een neger met de ziekte van Hedel
    met een schaakmatje heb ik niets te maken
    maar op de mat wil ik jou vet hard raken
    net als White Nigger Bep, zag ‘m gaan in de negende
    ’t leek moeder***kend alsof het bloed rxe9gende
    maar ik ben a Nigger of Love en laat het zover niet komen
    al in de tweede ronde lig jij fijn te dromen
    op je mattie zonder mattie lig jij daar voor Pampus
    ga maar lekker schaken yo
    geloof niet dat het een ramp is
    dat jij op de mat niet gaat presteren
    want hee fijne dikkerd de tijd zal het leren
    ga maar fijn lekker schaken met de interlektuelen
    en laat mij mijn raps zoetgevooisd kwelen
    ‘k ben en held uit het volk je zult nog van m’n horen
    want guys like me zijn niet voor niks geboren

Geef een reactie

