Heere Heeresma overleden

Benieuwd of zijn overlijden het journaal haalt…Ik denk het niet.

Heeresma was een van de eersten die ik interviewde in mijn journalistieke loopbaan. Een beschaafde man, die mij – ik was toen 21- consequent met ‘meneer Verwer’ aansprak. Betrouwbaar. Een man die de rekening in de bar betaalde en mij de bon gaf: “Dan kunt u dit declareren bij de Groene Amsterdammer, meneer Verwer. Ja probeert u dat maar. Zegt u maar “Heeresma heeft het gezegd”.

Een stoere man. Groot was mijn schrik toen ik hem een jaar of vijf geleden zag lopen met een stok. Ja, we worden ouder, maar meneer Heeresma toch niet?

Ook met stok bleef hij waardig.

Hier een groot interview met hem door Anton de Goede op VPRO-radio

 

 

 

 

4 gedachten over “Heere Heeresma overleden

Geef een reactie

