Het onbeschofte Parool

Zojuist dit mailtje aan het Parool gestuurd:

 

“Beste mensen,

Weet u al hoe weerzinwekkend uw callcenter is?
Een vrouw belt mij net op: wilt u een 2 maandenabonnement op het Parool?
Ik laat het  haar uitleggen en zeg nee
Zij: ‘O mag ik u vragen wat u weerhoudt?”
(vind ik al een onbeschofte vraag, en dat ga ik de volgende keer ook zeggen)
Ik: ja, geen tijd, ik ga het dus niet doen
Zij: ja maar..
Ik: mevrouw, ik ga ophangen.
Zij kletst gewoon door, ‘adams nieuws ‘ hoor ik nog als ik de hoorn erop leg.

ben ik nou asociaal dat ik opleg terwijl zij doorpraat?
nee, zij is ASOCIAAL. Dat ze doordramt. GATVERDAMME, zijn dit de manieren van een oud-verzetskrant??
Ik stel deze vrouw niet verantwoordelijk, zij wordt voor een hongerloontje uitgebuit op een callcenter en krijgt provisie. Zij heeft – DOOR JULLIE , die kennelijk asociaal zijn – die opdracht gekregen.

Ik vind het onfatsoenlijk.  en dit is vaker voorgekomen
Graag jullie excuses, aan mij, en vooral AAN (nee niet van) de medewerkster in kwestie.

Dit kan toch niet? Een krant die zo kinderachtig is..

Groeten
Renzo Verwer”

 

 

 

Goed, draaf ik door? Nee, ik ben al vaker zo benaderd, ook door Het Parool. Als een klant aangeeft dat ie niet wil, dan moet je je mond houden. Veel mensen laten zich  toch overhalen, door die onfatsoenlijke vragen en dat doorlullen.

En nee, het is geen hoogstaande literatuur, maar ik vind dat de hoofdredactie wel mag weten wat voor schofterig gedrag namens hun krant wordt vertoond.

Slimmeriken zullen nu zeggen: meld je aan bij het belmeniet-register. Maar ik wil niet in het belmeniet-register. Ik wil best benaderd worden door Het Parool, maar op een fatsoenlijke manier. Ik weet dat bedrijven en ook Het Parool dit standaard doen, volgens scripts. Maar dat is geen excuus.

Zo maakt een toch wel leuke krant vijanden. Jammer.

 

10 gedachten over “Het onbeschofte Parool

  1. Peter vdL

    Waarom heb je niet meteen nee gezegd? Je laat haar eerst haar verhaal doen. In feite geef je dan aan, evt. gexc3xafnteresseerd te zijn. Of was je dat ook?

    Dat ze vraagt, waarom je nee zegt, is na je eerste “interesse”/er voor open staan, niet onlogisch. Op de formulering “wat u weerhoudt” zou je inderdaad kritiek kunnen hebben: het suggereert, dat ja zeggen eigenlijk normaal is. Er zit een zeker manipuleren in. Misschien bedoel je dat?

    Verder kan ik natuurlijk niet weten, hoe het gesprek precies ging en wat haar toon was, etc. Misschien kon je haar in het begin amper onderbreken en daardoor niet meteen al “nee” zeggen.

    Vind het trouwens goed, dat je je niet uit het bel-me-niet-register laat schrappen.

  2. Peter vdL

    P.S.

    Troost je Renzo: vandaag in het Parool een stuk van John Jansen van Galen waarin hij tekeer gaat tegen intellectuelen, grachtengordelbewoners, betweters en “weldoeners” xc3xa8n de hand in eigen boezem steekt. Vast een spekje naar jouw bekje.

  3. Renzo

    Peter. Ik heb haar het aanbod laten doen, omdat ik wel nieuwsgierig ben naar een aanbod. Toen heb ik ‘meteen nee’ gezegd. Toen ging ze gewoon doorlullen.

    ze lullen altijd door. dat vind ik onbeschoft. Jij doet nu net alsof ik geen nee kan zeggen, maar mijn punt is nu juist dat ondanks mijn snelle nee, ze onbeschoft doorging. beter lezen jongen, het staat er…
    😉

    Het zijn manipulatieve schoften die gewoon steeds doorkletsen.
    ik heb al eerder gehad dat bij een onmiddellijk nee men doorzeurt: wat weerhoudt u

    Ik heb dus in alles gelijk Peter en niet alleen bij mijn commentaar op wat weerhoudt u.

    Men dramt gewoon door. Zelfs als ik meteen nee zeg, ook bij anderen weet ik.
    Dat staat in het script, een FEIT dat jij negeert in je commentaar. Geeft niet.

  4. Jimmy

    Mij belde ooit een callcentermeisje met de vraag:
    heeft u een mobiele telefoon?
    Ik: nee.
    Zij: heeft u een abonnement of een prepaid-kaart?
    Ik begrijp niet waarom ik niet vantevoren het script krijg toegestuurd, zodat ik de gewenste antwoorden kan geven.

  5. Fred Stelwagen

    Ik heb een paar keer geprobeerd bij een callcenter te werken. Ik kon het niet, was na een paar weken weer weg. Je wordt kort opgeleid en dan krijg je een headset en een beeldscherm voor je waarop een schier eindeloos aantal nummers. Je weet niets van de mensen die je belt en je moet vooral niet ophouden als iemand nee dank je zegt. Als iemand Ja zegt heb je nog meer stress. Dan moet je een bandje laten meelopen en dan alles nog een keer vragen. Dat was voor een creditcardmaatschappij. Veel mensen moeten zo’n ding vooral niet krijgen, omdat het ze in problemen brengt. Nee, ik was snel weg. Ben ook een keer weggestuurd, omdat ik te vriendelijk was en mijn gesprekken te lang duurden, dat was voor Essent Inbound, dus klachten enz. registreren.

  6. Renzo

    aha, Fred, Leerzaam verhaal…heb trouwens nog niets gehoord van het Parool. En hij is aangekomen, want stuurde hem en naar de redactie en naar een paar individuele journalisten van de krant. Ik ben niet helemaal verbaasd over het uitblijven van reactie… reageren doet men alleen met Youp als tegenstander.
    Tja. Lees de krant nog wel een paar keer per week in het cafxc3xa9.

Geef een reactie

