Michael Rasmussen: al heel lang geleden gestopt met normaal zijn

Deze week stonden twee fraaie stukken in De Pers over Michael Rasmussen. De Deen, die in 2007 uit de Tour werd gezet door Rabobank, traint nog steeds. En hij doet mee aan een Deens ‘Dancing with the Stars’. Fanatiek, zoals we hem kennen.

In een stuk over hem zegt zijn vrouw: ‘Ik herken hem soms niet meer. Hij is de afgelopen weken socialer geworden, en minder rechtlijnig. Hij gaat naar feestjes, hij drinkt wel eens wat. En hij heeft zelfs een paar dagen zijn fiets niet aangeraakt! Ik heb het er eerlijk gezegd best moeilijk mee gehad. Moet je zijn danspartner eens bekijken: ze is zo knap. Hij is de hele dag bij haar. Hij traint met haar, praat met haar, raakt haar aan. De mannelijke dansers zijn allemaal homo, maar de vrouwen niet. Ik heb wel even moeten slikken, hoor.’

In een interview een dag later zegt hij zelf:

‘Dan rijd ik gewoon nog een jaar voor een klein team.’

Kun je dat nog opbrengen dan?

‘De meeste mensen hadden al lang en breed opgegeven. Maar mensen die de Tour kunnen winnen zijn niet normaal. Ik ben al lang geleden gestopt met normaal zijn.’

 

Geef een reactie

