Ezequiel Mosquera

Ezequiel Mosquera, de wielrenner met de prachtige naam, werd tweede in de afgelopen Ronde van Spanje achter Nibali. Op http://nos.nl/video/185814-slotfase-etappe-20-vuelta.html zien we de oude krijger ten aanval trekken. Boeiende strijd, spannender dan het Tour-gevecht tussen Contador en Schleck dit jaar. 

Toch denk ik dat Mosquera niet de Vuelta ooit nog gaat winnen. Hij is bijna 35, en blijft denk ik in het rijtje Spanjaarden dat ooit tweede werd en nooit eerste: Alberto Fernandez, Mikel Zarrabeitia, dat soort namen.

Ook mooi trouwens!

Ik zie dat Ezequiel ook een heuse associatie heeft:

http://www.ezequielmosquera.org

Een stichting met een goed doel vermoed ik, maar mijn Spaans is te slecht.

3 gedachten over “Ezequiel Mosquera

  1. Gerbie

    “La Pexc3xb1a Ezequiel Mosquera”

    Een Pexc3xb1a is een soort fanclub, geen goed doel dus, tenminste niet in de betekenis die wij er aan geven. Supporter zijn van Mosquera vind ik op zich wel een goed doel.

  2. Renzo

    ok, dank voor je toelichting Gerbie: nuttig.
    Ja, nou we zullen hem volgend jaar wel eens zien,
    Eens kijken of die jongen kan aarden in de Belgische wedstrijden… want of-ie nog steeds dat Spaanse programma kan rijdenbij vacansoleil lijkt me sterk

Geef een reactie

