“Ik vind het niet sympathiek”

Zegt nu een vrouw op tv (bij het programma Wegmisbruikers), bij een boete die ze krijgt voor haar telefoon in de handhouden. “Ik zette hem alleen op bluetooth”.

Volgens mij is de campagne ‘de politie is je beste vriend’ (is ie al gestopt?) doorgeslagen. Mensen denken echt dat je kunt onderhandelen over het overtreden van de wet. Dat probeerde deze vrouw namelijk te doen en ze vindt het vreselijk dat het haar niet lukt. Ze is teleurgesteld als dat niet kan, dat er een grens werd aangegeven.

Maar ja, ze is ook vals voorgelicht met ‘de politie is je beste vriend’. Dat is niet zo en dat hoeft ook niet zo te zijn. Maar mensen denken het wellicht nog wel. Maar de politie moet soms gewoon optreden. Sympathiek zijn is dan niet het doel.

 

2 gedachten over ““Ik vind het niet sympathiek”

  1. Jimmy

    Ik heb een keer als fietser een boete gekregen omdat een eveneens fietsende agent op een uitstekend verlicht kruispunt mij bijna ondersteboven reed, ondanks de voorrang die ik had.
    Hij gaf mij de boete omdat hij mij niet had zien aankomen, zonder licht. Ik heb hem nog aangeraden om een bril te kopen, maar dat advies sloeg hij in de wind. En dat wil dan je vriend worden.

Geef een reactie

