Sieneke en ELO

Zag nou niemand die fantastische overeenkomst in de tekst tussen Sha la la li- Van Sineke

“Shalalie shalala, shalalie shalala
Het gaat niet uit m’n kop”

En Can’t get it out of my head van Electric Light Orchestra

en beide nummers gaan over de liefde.

Het klopt wat vader Abraham laatst zei in een interview in de Volkskrant, dat hij zich laat inspireren door grote componisten – hij vergat alleen Jeff Lynne te noemen.

http://dummidumbwit.files.wordpress.com/2010/01/elo_be_16510.jpg

Geinig vond ik het nummer van Roemenië gisteravond. (ik heb de link gegeven van een eerder optreden: beter en de zangeres ziet er leuker uit)
Leuke act, aardig nummer.

15 gedachten over “Sieneke en ELO

  1. majriM

    Dit liedje lijkt wat op Girl girl girl van Anouk…. hmm, en ik hoor er meer bekends in (bij t intermezzo) maar ’t is wel zeker leuker en pittiger dan Sieneke wha

  2. Peter vdL

    John Lennon schijnt gezegd te hebben, dat ELO klonk, zoals de Beatles als ze niet waren gestopt.
    Dat maakt Sieneke dus een kleinkind van John, Paul, George en Ringo!

  3. renzo

    Ha Peer. echt waar? heb je een bron? of is het toch te mooi om waar te zijn, is de bron een ELO-fanaat (die het ooit in benevelde toestand uit John wrong, het meende te horen).

    Of john zei het echt. kan ook.

  4. Peter vdL

    Heb even gegoogeld op John Lennon en ELO en vond dit:

    John Lennon was quoted as saying that if the Beatles hadn’t broken up, they would have sounded like ELO.
    – Shayne, Edmonton, KY
    en

    I want to correct a couple of inaccuracies. Firstly it was George Harrison who made the comment about the Beatles soundling like ELO if the former had stayed together, not John Lennon. Jeff Lynne enjoyed a very close friendship with Harrison, but didn’t get to know his hero, Lennon, well. Lynne co-produced the Beatles 1995 ‘new’ songs for their Anthology set, so fulfilling his dream to become a member of the Beatles. (…) –
    Chuck, Stamford, CT

    Beide uitspraken afkomstig van:
    http://www.artistfacts.com/detail.php?id=75

  5. Jimmy

    Roemenixc3xab had inderdaad een van de leukste nummers, Renzo. Mee eens!
    Maar ja, zo goed als Poupxc3xa9e de cir, poupxc3xa9e de son (France Gall, 1965, compositeur Serge Gainsbourg) wordt het toch nooit meer.

  6. renzo

    Ik denk dat Lynne meer bij the beatles wilde horen dan andersom…
    Van harrison verbaast het me niets… hij zat met lynne in de travelling wilburys (?) meen ik,

  7. Peter vdL

    Het was andersom. Je had vader Abraham En Zijn Goede Zonen. Daar hebben John, Paul, George en Ringo deel van uitgemaakt xc3xa8n Mick Jagger, Keith Richards en Keith Moon. Of vergis ik me nu?

    Overigens: er is door de groep 7 sons een nummer gemaakt “Vater Abraham ist tot” en als ik daar naar zoek bij You Tube krijg ik een overzicht, dat begint met Vader Abraham en eindigt met…. George Harrison!

    http://www.youtube.com/results?search_type=search_playlists&search_query=7+sons+vater+abraham+ist+tot&uni=1

  8. Jimmy

    Aha, als ik het goed begrijp is Vader Abraham dus zo’n beetje de moeder van alle popmuziek.
    Ik dacht al: waar halen die Beatles en Stones toch hun enorme creativiteit vandaan, haha…

  9. renzo

    The beatles en the stones enz wilden weten waar ze hun creativiteit vandaan konden halen. Ze wilden weten waar abraham de mosterd haalde.
    en zo kwamen ze bij vader abraham uit..

Geef een reactie

