ouder worden

Natuurlijk, ik heb een account op op facebook, op hyves, zelfs een twitteraccountje om te kunnen reageren op anderen. Ik blog meer dan menig jongeling. Ik download en ben, al zeg ik het zelf, best een aardige googleaar. Ik weet wat van computers en social media en gebruik ze intensief.
Soms denk ik dan dat ik, 37 jaar, nog echt niet achterloop op de jeugd.

https://i1.wp.com/www.webklik.nl/user_files/2009_11/80574/computer_plaatje.jpg

Maar ja, dan zie ik een jongmens van een jaar of 20 wel heel snel iets via google vinden.
Of een meisje, ook 20, dat serieus tegen me zegt:  `Ik vind youtube beter dan dailymotion, is toch echt beter en anders`
Ik knik ja.

Ik vind dat ook wel, heb ook wel eens op daily motion filmpjes gekeken, en vind youtube ook beter – maar ik zit er niet op die manier in, moet ik bekennen.

Ik word – ook geestelijk – ouder. Dat merk je dan weer.

Prima

3 gedachten over “ouder worden

  1. Peter vdL

    Ik herinner me in dit verband een leuke aflevering van de strip Eppo (toen deze nog achterop de Pep stond, lang, lang geleden). Eppo loopt met opa over straat. Ze passeren diverse winkels en etalages. Eppo loopt wat om zich heen te kijken, opa ziet – kennelijk – de etalages, waarop o.a. bordjes, waarop kaas wordt aangeprezen. Bv. bordje “jonge kaas zus en zo” “30+ kaas blablabla”, etc. De ouderdom van de kaas stijgt voordurend. We zien opa (ouwe) voortdurend somberder kijken, tot hij op het laatste plaatje – voor Eppo volkomen onverwacht – “IK VOEL ME NET EEN OUD STUK KAAS!!!” uitroept.

    Niet lang nadat inspecteur Netjes ter plaatse – herstel – niet lang daarna fuseerden Pep en Sjors tot Eppo, dat diverse gedaantewisselingen/naamswijzigingen onderging. Eppo, Eppo/Wordt vervolgd, Sjors en Sjimmie Stripblad, Paparazzi, tot het ten onderging en zich onlangs weer verjongde tot Eppo. Met de strip Eppo weer op de achterpagina. Helaas is de strip nu een stuk belegener geworden. Ook in Eppo, maar minder belegen: Esther Verkest http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/KimDuchateau.htm

Geef een reactie

