televisie en het gemakkelijke afzeggen

Lekker pissig stukje op de site van Simone van der Vlugt

dinsdag 20 april 2010

“Helaas gaat mijn bezoekje aan Koffietijd niet door. Ze hebben wel koffie maar geen tijd, in ieder geval niet voor mij. Nu heb ik natuurlijk zeeën van tijd, zo rond het verschijnen van mijn nieuwe boek. Maar goed, hoef ik ook niet om zes uur de deur uit om me door de files op de A9 te worstelen, zodat ik om acht uur in de studio ben, een uur in de make-up zit, nog een uur rondhang in de kantine tot ik aan de beurt ben, om vervolgens om tien minuutjes geïnterviewd te worden. Ieder nadeel heeft een voordeel. Maar ik ben evengoed nijdig. Om de arrogantie waarmee ze bij televisie afspraken maken en niet nakomen. Dat zou ik eens moeten doen, op het laatste moment afzeggen. Dan zouden ze een groot probleem hebben. Je zou bijna in de verleiding komen, want dit is niet de eerste keer. Het is de reden dat ik ben opgehouden met tv-spelletjes, quizen en andere onzin. Het kost je een hele middag en anders veel ergernis omdat ze op het laatste toch iemand anders uitnodigen.
Overigens kwam de redactie van Koffietijd wel met een verzoekje. Ze gaan namelijk wel aandacht aan Op klaarlichte dag besteden, dus of we zes (!) exemplaren willen opsturen. Helaas, geen tijd…

Ze heeft wel gelijk. En de verhalen zijn bekend, en ook een vriend van me werd zeer zeer laat nog even afgebeld door de redactie van DWDD Aan de andere kant, (bijna) iedereen wil op tv, dit is de consequentie.

En die uitgever van haar stuurt vast wel 6 exemplaren.

2 gedachten over “televisie en het gemakkelijke afzeggen

  1. renzo

    Leed kan idd altijd erger Karel – een mens heeft altijd het meest last van zijn eigen problemen. Niettemin was het niet leuk voor jou – al hadden ze ook weer geen heeeeel harde toezegging gedaan begreep ik. ach ja…
    dat van Koelman is echt zeer schofterig: iemand die onderweg is afbellen. bah.

Geef een reactie

