Oprah; de zin en onzin

Geestig bericht dit. Ver door gedreven ook:
“Een yogalerares uit Chicago besloot als experiment 365 dagen lang het evangelie van profeet Oprah letterlijk na te volgen. Het kostte Robyn Okrant 4.781 dollar, 1.202 vrouwuren (…) Okrant: ‘Zoals veel van mijn vriendinnen gebruik ik tijdschriften en televisie om mezelf emotioneel te fiksen. Oprah bevindt zich in het epicentrum van die zelfhulpwereld, dus ik besloot een kalenderjaar lang al haar adviezen te testen. Als ik had kunnen voorzien welke ellende dat me zou opleveren…(…)

Echtgenoot Justin is aanvankelijk blij met de vernieuwde Robyn, maar al snel merkt hij dat ze meer aandacht heeft voor haar spiegelbeeld dan voor hem. ‘Maken deze kleren me niet te oud, te jong, te dik?’

Aan het eind van 1 jaar Winfrey kreeg ik steeds meer moeite om mijn eigen voorkeuren en die van Oprah uit elkaar te houden. Hield ik nou altijd al van flauwe komedies met multiculturele boodschap? Gevaarlijk prettig, zo’n risicovrij leven zonder nadenken.”

Lees verder op de link van De Pers. Lijkt me een leuk boek.

https://i0.wp.com/shop.boekenbent.com/images/zelfhulp.jpg

Op Living Oprah kunt u nog meer lezen.

Geef een reactie

