Lezing 'leven in de media' door Mark Deuze

Op de blog van Mark Deuze lezen we over een interessante lezing – door diezelfde Deuze:

Liefde, Sex en Dood

Deuze schrijft:

"Maandagavond 8 maart aanstaande mag ik in het kader van Studium Generale een openbare lezing geven in het Lipsiusgebouw (zie plattegrond hiernaast) van de Universiteit van Leiden.

De werktitel van mijn verhaal is "Leven in Media: Liefde, Sex en Dood in een Digitale Cultuur"; inderdaad, lekker theatraal en vooral bedoeld om te spelen met zoekresultaten op Google.

Toch is het niet helemaal zonder relevantie. In mijn praatje wil ik het vooral gaan hebben over de zin en onzin van het uitelkaar halen of houden van levenservaringen met en zonder media. Aan de hand van recente voorbeelden zoals de Palestijnse protesten in Avatar-kledingdracht of het Chat Roulette fenomeen zal ik proberen te praten over ons leven in, in plaats van met, media.

Een en ander is gebaseerd op een volgend jaar te verschijnen boek, "Media Life" (uitgegeven door Polity Press).

De presentatie is gericht op een breed publiek – dus iedereen is welkom – en gaat verder in op de mogelijke gevolgen van een ‘leven in media’ perspectief op de wereld. En dat laatste doe ik aan de hand van wat onze ervaringen met liefde (datingsites voor gehuwden), sex (teledildonics), en dood zijn in media.

Vanzelfsprekend is er na mijn verhaal genoeg tijd voor discussie. Hopelijk tot dan!

Spreekbeurt: Leven in Media
Tijd: Maandagavond 8 maart 2010 van 19.30 tot 21.00 uur
Plaats: zaal 005, Lipsiusgebouw (1175), Cleveringaplaats 1, Leiden
Toegang: gratis, iedereen welkom!

Geef een reactie

