geiten vermoorden

Een fraai stuk over de huidige geitenmoorden vond ik op de site van Michiel Hegener, journalist en geitenhouder. Citaat: “Stel, Q-koorts werd verspreid door honden. Zou de regering dan massaal hondenruimingen bepleiten?”

https://i1.wp.com/www.nukleuren.nl/img/geit-2-b2097.jpg

Een mooi stuk – al zal het weinig uithalen.

 

7 gedachten over “geiten vermoorden

  1. Wim Sanders

    Vind ik een oneigenlijke vergelijking. Q-koorts wordt niet door honden verspreid, dus de vraag doet niet ter zake. Het doet ook niet ter zake – zoals in dat stuk staat – dat geiten veel intelligenter etc. zijn dan honden. Dat geldt ook voor ik noem maar een paar dieren, apen, varkens, wolven, wilde zwijnen, olifanten, walvissen, ratten en ga zo maar door. Doet me denken aan gekwetste katholieken (en tegenwoordig moslims) die altijd met de redenering komen dat als je in plaats van op katholieken te schelden dat op joden zou doen, je wxc3xa9l strafbaar zou zijn.
    Overigens blijft het treurig, die moord op de geiten, maar dat vind ik toch een ander verhaal.

  2. renzo

    KLopt, maar als je hegeners stuk leest, vraagt hij zich af: wat nu ALS die koorts WEL door honden zou worden verspreid. En idd wim, dan zou er iets anders worden gedaan dan ruimen.

    Tsja en verder is tegen elk argument iets in te brengen. Blijft een walgelijke zaak, die moord.

  3. Wim Sanders

    Ja, maar Wat Als verhalen, die vind ik dus vruchteloos, want het is niet zo en iedere vergelijking loopt per definitie mank. Ik vind dat je je energie beter op de bestaande situatie kan richten, die is al bar genoeg.
    Overigens, voor de kattenliefhebbers: kijk eens op You Tube naar Simon’s Cat. Ook leuk voor kattenhaters met humor.

  4. renzo

    zeker, ik worstel ook met dat argument, Maar toch… we gaan erg hypocriet met dieren om. En ja, dan moet je wat – en ik vind het argument wel leuk – want zo leer je nadenken over je eigen vanzelfsprekendheid. what if is zo slecht nog niet…

  5. Ik

    Wim T. Schippers, Midas Dekkers en Frits Abrahams vanavond te gast bij Met het oog op morgen. Gespreksonderwerp: poezen. Presentator John Jansen van Galen

  6. benvanoosterhout

    Het makkelijkste is die geiten te doden.
    Gezond of niet maakt niet uit.
    In die zin is het moord of vermoorden.
    Jaren lang zo veel mogelijk dieren bij xc3xa9xc3xa9n. Het getal…
    Economie en consumptie.
    Altijd kwam er wel een ziekte.
    En tenslotte die walgelijke groene
    en rode streep.ik heb er nooit tegengekund.

Geef een reactie

