Het ‘raadsel’ van de vreemde talen…

Soms loop ik op straat, zit in een café of ben ergens anders in Amsterdam, en hoor mensen Frans praten. Of Italiaans. Of Engels. Ze spreken het goed of slecht, maar ik hoor gewoon dat het niet in hun natuurlijke taal is. Het zijn Nederlanders, dat zie je ook aan andere dingen (een Nederlandse krant, een algehele indruk, soms een Nederlands woord, soms woorden met Nederlands accent uitgesproken etc.)

Ik vermoedde dat het mensen waren die afspraken zo een taal te leren. Ik vond dat heel bijzonder.
Hen aanspreken deed ik niet.

Nu weet ik meer. Ik stuitte op een folder – en er is een heuse industrie – een kleine.
Zie bijvoorbeeld De Franse wandeling.

Geestig. Ik denk dat de mensen die zo onder begeleiding Frans spreken het inderdaad goed leren. Wel zullen ze even wat angst en schaamte moeten overwinnen (“is het niet raar?), maar dat gaat snel, vermoed ik.

 

2 gedachten over “Het ‘raadsel’ van de vreemde talen…

  1. Maryse

    Dat zijn vast de Tukkers Renzo die verhullen dat ze uit Tukerland komen! Lijkt me voor mij prima zo’n cursus ben ik meteen van mijn niet charmante tongval af!

Geef een reactie

