kinderen

Ik lees en hoor – van vrouwen vaak –  erg vaak het argument dat kinderen gesubsidieerd moeten worden (kinderbijslag , creche, opvang en zo) omdat die later de pensioenen gaan betalen. Omdat het goed is voor de economie. Zo verdedigen ze hun gezin…

Dan denk ik wel eens:
Volgens mij kreeg jij die kinderen voor je zelf.
Je bent echt niet gaan neuken zonder condoom omdat je dat zo goed lijkt voor de economie. Je wilde een kind. Of je wilde niet kinderloos zijn. Mag hoor, van mij.
Bovendien:  het is twijfelachtig of al die kinderen ooit AOW en andere voorzieningen gaan betalen. Misschien werken ze wel nooit. Misschien worden ze crimineel. Misschien gaan ze emigreren.
Dragen ze dus weinig bij aan de maatschappij.

Dat kan hoor, maar doe dan niet alsof je kinderen krijgt om het land verder te helpen. Dat is A nog maar de vraag, B , ik heb niet het idee dat als jij het zaad van je vriend ontvangt je dan roept: “Doe het! spuit! voor de economie!! Heerlijk!”

Volgende keer moet ik dat maar eens gaan zeggen….

 

2 gedachten over “kinderen

Geef een reactie

