sobere Scheringa??

Dirk de sobere | Scheringa bazuinde maar al te graag rond dat hij geen groots en meeslepend leven leidde. In 2007 zei hij daarover tegen Quote:

‘Consumeren doe ik heel weinig, privé leef ik heel sober. Ik bouw voor mezelf ook geen paleis. Ik hou wel van dingen opbouwen, van de grond tillen, hard werken, maar ik hoef niet per se een Ferrari-vloot in de achtertuin. Ik heb mijn auto al sinds 2001, die rijd ik gewoon lekker op. Mijn eerste Mercedes uit 1980 heb ik ook nog, daar heb ik ook zolang in gereden. Ik vind dat soort zaken gewoon niet zo belangrijk.’

Hulde hoor, maar de o zo gewoon gebleven Noord-Hollander vergeet steeds te melden dat zijn vele hobby’s (voetbalclub AZ, schilderijen verzamelen, een schaatsploeg, etc.) werden gefinancierd, al dan niet met een lening van de DSB Bank, door moedermaatschappij DSB Beheer, een vehikel dat voor de volle 100% eigendom is van Scheringa zelf en waarvan hij deze week ook maar meteen het faillissement gaat aanvragen.

‘Dat is mijn manier om wat terug te doen voor de maatschappij’, zei Dirk er steeds potsierlijk bij als hij zijn uitspattingen probeerde te verantwoorden. Leuk, maar zou de niet in schaatsen of voetbalgeïnteresseerde DSB-klant met een tophypotheek er ook zo over denken? Vast niet.

Over zijn hobby’s zei hij maandag nog iets opmerkelijks: ‘Dat zijn geen speeltjes, maar gewoon tien bedrijven die ook nog eens 10 miljoen winst maken’. Op welke tien speeltjes hij precies doelt, is volslagen onduidelijk. En winst? De schaatsploeg kost alleen maar (sponsor)geld,net als het museum, dat nog moet worden afgebouwd (…)”

Lees verder op Quotenet.

9 gedachten over “sobere Scheringa??

  1. bj

    Nou, er zijn zoveel banken en bedrijven die met consumentengeld pr-activiteiten betalen. Dus ABN Amro, Nuon, noem maar op, die betalen ook sporters en sportploegen. Wat te denken van de Rabo-wielerploeg. Levert nog veel slechte publiciteit op ook. Je kunt Scheringa veel verwijten, maar dat hij die speeltjes had en betaalde vanuit zijn bank vind ik niet zo verwerpelijk.

  2. Renzo

    Klopt BJ. Verwerpelijk niet, maar dat scheringa nu roept dat ie een sober man is, is een leugen. Hij had vele speeltjes, o.a. zijn schapenweide, zijn sportclubs. allemaal prima, maar het is gewoon NIET SOBER.Dat is gewoon een leugen.

  3. renzo

    die indeling in links enrechts mag wel overboord mensen. PVV: rechts op het ene gebied, links op het andere (AOW) en tegen het koningshuis.
    en zo zijn er nog 100000 voorbeelden

    We zijn opgegroeid met van die rare ideeen over links en rechts – alsof mensen en partijen in te delen zijn. Dat waren ze toen al niet altijd, en nu helemaal niet meer.

    Tijd om die rare ideeen overboord te zetten..
    (ja ik heb er ook moeite mee, ik erken het)

Geef een reactie

