kopvodden?

Het is natuurlijk een idioot plan die hoofddoekbelasting van Wilders, uiteraard gezegd om te provoceren.

De verontwaardiging van bijv. een Felix Rottenberg gisteren in de DWDD snap ik een beetje – hij zou het niet zo serieus moeten nemen, maar hij doet het wel – en zo heeft Wilders de mensen waar hij ze wil hebben.

Wel zou het leuk zijn als Rottenberg e.a. eens verontwaardigd zouden zijn als een imam zegt dat vrouwen die geen hoofddoek dragen erom vragen verkracht te worden. De redenering: van deze imam: hoofddoekvrouwen zijn kuis, vrouwen zonder hoofddoek worden vaker verkracht. Hij schrijft: “Welke vrouwen zijn vaker het doelwit van verkrachtingen en seksuele intimidaties in de wereld? Gesluierde vrouwen of niet-gesluierde? Beseft zij dan niet dat de vrouw juist uit de hoofddoek een veiligheidsgevoel put en daarmee respect afdwingt? Daarnaast staat de hoofddoek voor een Goddelijk gebod. (…)”

Het is zo dom, dat ik er even aan dacht om maar vrouwen met hoofddoek te gaan verkrachten… want dan krijgt die man ongelijk.
Toch doe ik dat niet.
In tegenstelling tot de gemiddelde Islamitische man kennelijk beheers ik me en heb ik een zeker fatsoen om vrouwen niet aan te randen…

Verbazingwekkend blijft het hoe westerse vrouwen niet snappen dat hun collegavrouwen met hoofddoek hen hoeren vinden. Samira El Kandoussi, redacteur van het programma cafe de Liefde, vindt Nederlanders (ze is hier opgegroeid en heeft een Nederlands paspoort, maar ziet zichzelf dus niet als Nederlanders) schaamteloos met seks. “Iedereen doet het met iedereen”, zei ze voor tv, een aantoonbare leugen…
Maar goed, vrouwen met hoofddoek kijken ook neer op Nederlandse vrouwen. El Kandoussi wil per se een Marokkaanse man.

Racisme, seksisme en discriminatie komen van alle kanten.

6 gedachten over “kopvodden?

  1. Melodie Winters

    Renzo, je taalgebruik is vet neerbuigend naar Moslima’s en vrouwen in het algemeen. Een op de drie vrouwen in nederlandje is misbruikt. Of je daar even op gepaste manier rekening mee wilt houden als je voortaan grappen maakt over zoiets barbaars als verkrachting. Je vind het zeker wel cool om mee te doen aan de kruistocht tegen allochtonen?

  2. bj

    Politiek correct nieuws op het Radio 1 journaal vanmiddag 16 uur, 17 september. Kabinet wil huwelijk tussen neven en nichten verbieden. In Nederland vinden vaak gedwongen huwelijken plaats tussen nicht en neef en daar moet een einde aan komen. Ook de uithuwelijking van Nederlandse vrouwen aan in het buitenland wonende neven wordt daarmee tegengegaan.

    Geen woord over het feit dat het gaat om moslimpraktijken. Maar de luisteraar snapt ook wel dat het niet om autochtonen gaat, hoop ik. Wel jammer dat ik straks ook niet met een nichtje kan trouwen.Ik heb een paar mooie, lieve nichtjes en ik zou natuurlijk alleen met een van hen trouwen bij wederzijdse instemming. Maar ook ik moet lijden (geintje) onder deze maatregel.

  3. bj

    Rottenberg: de Nederlandse dienstensector (kassameisjes) wordt gedragen door moslima’s met hoofddoekjes.
    Nounou, zouden zonder de hoofddoekmeisjes de kassa’s in onze supermarkten onbemand (onbevrouwd moet ik misschien zeggen) blijven??

  4. renzo

    hoi melodie,

    1 op de drie , dat is een overtrokken cijfer
    http://renzoverwer.web-log.nl/renzoverwer/2009/07/verkrachting.html

    verder is verkrachting erg , ik maak er ook geen grappen over. Ik suggereer een mogelijkheid

    Mijn taalgebruik: Is jouw wel eens opgevallen hoe neerbuigend in bep. kring over de ned. samenl. wordt gesproken.
    Mijn taalgebruik is kritisch en hard. Maar Samira el K. is neerbuigend over ned. vrouwen…
    die verkrachtte vrouwen
    hebben dat volgens menig moslima en moslim aan zichzelf te danken. Hoe vindt jij dat?

    daar kun je je beter over opwinden. ik vind het bizar dat ned. vrouwen het normaal vinden dat zij als hoer beschouwed worden.

    waarom maak jij je daar niet druk om? in plaats van om mij?

    Je mag me van allochtonenbashing beschuldigen,. Onjuist hoor, want ik ga alleen maar tekeer tegen een achterlijke imam (of mag ik dat niet zeggen, en heeft hij gelijk volgens jou?).
    Ik bash sommige allochtonen dus…
    Ik knuffel ze idd niet allemaal – zoals jouw eerdere bijdrage op het forum: ‘dat we van buitenlanders veel konden leren’
    Nou, dat betwijfel ik. de geciteerde imam, wat kunnen we daarvan leren??
    wat leer jij van hem ?? – een buitenlander in nederland, dus volgens jouw eigen theorie leren we van hem .

  5. Melodie

    Renzo, ik heb veel moslimmedelanders in mijn vriendenkring en er is niemand die neerbuigend naar mij is. Ken jij een moslim persoonlijk? Vast niet. Over het algemeen vind ik de moslimjongeren beter gemanierd, respectvoller, gepassioneerder, hygienischer en romantischer dan hun autochtone collega’s. Maar iedere man heeft zijn eer. Het is vernederend om dagelijks gediscrimineerd te worden door domme mensen. Waar jij het over hebt zijn uitwassen. Rare mensen heb je overal. Maar alleen moslims worden er op aangesproken als groep. Ik ben onvoorwaardelijk tegen discriminatie.

  6. Jimmy

    Ik ben het eerlijk gezegd eens met de laatste bijdrage van Melodie. Renzo, je projecteert uitwassen op de hele groep.
    Toen ik in de tweede klas van de middelbare school zat, vertelde onze leraar Engels ons doodserieus dat meisjes die korte rokken droegen er om vroegen verkracht te worden: ‘dikke bult, eigen schuld’. Dat was een blanke Nederlandse man van rond de 60. Moet ik deze man bombarderen tot ‘de gemiddelde blanke Nederlandse man’ ? Inderdaad: rare mensen heb je overal.
    En, naast alle aantoonbare problemen en rare ideexc3xabn die er in sommige moslimkringen heersen, valt er inderdaad ook een hoop te leren van moslims. Over zorg voor bejaarde ouders, om maar eens iets te noemen.

Geef een reactie

