Gedachten over immigratie

Nog steeds merk ik dat er een taboe op rust op de vraag over kosten van immigratie. DE VRAGEN VAN de PVV worden aan alle kanten bestreden, met opmerkingen als: ‘ik als autochtoon kost ook heel veel met mijn ziekte. moet ik dan ook het land uit?’ of “mijn allochtone buurman redde mijn kat, mag ik een oneindig bedrag invoeren bij baten?”, of: “de PVV, wat kost dat wel niet?”

Tja, dat kan allemaal.
Maar het heeft er niets mee te maken. Alles kost geld, maar om je nu extra kosten op de hals te halen…
en het gaat ook niet om het land uit, maar beperking van immigratie van kansarmen in een overvol land

Ook zie ik niet in, en minister Van der Laan, die geen vragen over de kosten van immigratie wil beantwoorden, zelf ook niet een tijdje terug, waarom er zoveel huwelijksimport moet zijn. Dat gaat de draagkracht van onze samenleving ver te boven, zei Van der Laan zelf al.

Maar ik weet het goedgemaakt: de mensen die zo dol zijn op de komst van kansarme immigranten, nemen zelf een kansarme immigrant in huis… en staan garant voor ze en zo
Dan kunnen ze het bewijzen in plaats van alleen zeggen.

Iedereen vindt het normaal dat de Verenigde Staten een land zijn met een green card systeem, waar je iets moet presteren om naar binnen tekunnen. Dat je niet zomaar naar binnen kan, rechten op uitkeringen hebt etc. Echter wanneer nu Nederland – een overvol land, met net iets minder ruimte dan de VS in mijn optiek – de grenzen van immigratie wil beperken, dan vallen ineens woorden als racisme.

Het bizarre is ook dat immigratie altijd gerechtvaardigd wordt met economische argumenten (“immigranten zijn goed voor de economie, moeten onze pensioenen gaan opbrengen”).

Maar dan immigratie in economische termen beoordelen, concreet en met resultaten, dat mag weer niet.

WEG argument dat het zo goed voor ons, zou ik zeggen.
Maar daar durven de boven-ons-gestelden niet aan.

zomaar wat losse gedachten over immigratie….

10 gedachten over “Gedachten over immigratie

  1. renzo

    “Het bizarre is ook dat immigratie altijd gerechtvaardigd wordt met economische argumenten (“immigranten zijn goed voor de economie, moeten onze pensioenen gaan opbrengen”).

    Maar dan immigratie in economische termen beoordelen, concreet en met resultaten,. dat mag weer niet.”

    Soms ben ik erg tevreden met wat ik geschreven heb – ik herhaal het dan even.

  2. bj

    De Kamer vraagt zich af wat de PVV met deze cijfers wil.
    Lijkt me duidelijk en ook logisch en te verdedigen. Iets wat te duur is, koop je niet. Je kunt het je niet permitteren. De andere partijen zijn alleen maar bang dat cijfers over de kosten van immigratie nog meer kiezers naar de PVV zullen doen gaan.
    Overigens bestaan er al berekeningen, maar die liggen ergens in een la en zullen daar ook wel blijven.
    Weer een voorbeeld van politieke correctheid die uiteindelijk alleen maar averechts zal werken.
    De immigrantenproblematiek is zogenaamd inmiddels bespreekbaar geworden, ook bij GL en PvdA. Maar uit Van der Laans gehannes blijkt maar weer dat Links nog een ‘mountain to climb’ heeft aangaande dit onderwerp.

  3. renzo

    inderdaad. En nu door hun vertragingstactieken gaan ernog meer stemmen naar de pVV. Ik ga niet pVV stemmen, maar een stem op PVV wordt natuurlijk alleen logischer op die manier voor veel mensen

    het heeft te maken met de mentaliteit van de boven-ons-gestelden die precies weten wat goed voor ons is.

  4. bj

    Ach, in het veilie Amsterdam-Zuid waar bv Femke Halsema rondloopt, bestaan geen allochtonen. Het is zo makkelijk om moreel superieur te doen als je zelf hoog en droog zit en nergens last van hebt.

  5. renzo

    idd halsema leert nu bij…
    maar ja. dan zien we het aloude verhaal: ‘de islam is leuk, buitenlanders zijn leuk, alles i cultuurverrijking, maar het moet niet ten koste van mijn kinderen gaan.”
    in feite zegt halsema dat nu.

    Wat is dan die solidariteit van halsema met de onderklasse die NIet haar kinderen van een zwarte school af kan halen??

    dat gaat een drama worden, al gaat ze het rechtbreien met mooie woorden.

    maar het klopt van geen kant.

    nota bene ronald sorensen van leefbaar rotterdam, en zeer antilinks en erg rechts (en dan fout volgens velen), deed zijn kinderen op een zwarte school in R’dam.
    het leverde die kinderen een onderwijsachterstand op… aldus sorensen..

  6. Renzo

    OK Mike,dank! kom maar op met die objectiviteit en je nietsugestieve argumenetn.. ben benieuwd.

    Een betoog heeft trouwens altjdiets suggestiefs.. 😉

  7. Jimmy

    Hoho Renzo, los van de hele problematiek, hoe kom jij aan de almaar voortwoekerende misvatting dat Nederland ‘overvol’ zou zijn…?
    Er zijn behoorlijk wat steden in de wereld waar jij en ik nog nooit van gehoord hebben met een inwonertal dat gelijk aan of zelfs groter is dan de hele Nederlandse bevolking bij elkaar.
    In de tijd van de Club van Rome (eind jaren 60) werd in toekomstvisies het inwonertal van Nederland op 20 miljoen mensen geschat. Werkelijk niemand die daar een probleem in zag.
    Maar ja, toen besefte niemand dat een groot deel van die bevolking autochtoon zou zijn.

Geef een reactie

