Geld verdienen met kranten op Internet

Steeds weer verschijnen dit soort stukken over geld verdienen met kranten op het net

Tot nog toe wordt er alleen maar verlies geleden. En veel. 15 jaar lang al. Logisch ook, als je veel artikelen (niet alle!) gratis weggeeft en hoopt dat mensen daardoor een krantenabonnement nemen (doen ze niet), betalen voor toegang tot de kranten op het net (doen ze ook niet) en de adverteerders in drommen komen opdraven (doen ze ook niet).

Dus wordt er verloren, want er zijn redacties nodig om de sites bij te houden en de site  kannibaliseert op de krant.

Ik vraag mij af: waarom uberhaupt nog een digitale krant??? dus: volkskrant.nl, nrc.nl, telegraaf.nl, trouw.nl, etc.?

De sites zijn verliesgevend.

Geef me maar een winstmodel hoor, dan herzie ik mijn mening.
Ergo: gewoon een site maken met paar gegevens. Hoe je een abonnement kunt nemen.
Verder: steek je geld in een goede papieren krant. daar betalen mensen wel voor.

Waarom wordt mijn mening raar gevonden in krantenland?

Omdat dan alle digitale experts met hun wazige verhalen over winst door internet (horen we al 15 jaar…) werkeloos worden???  Omdat ‘mijn idee’ niet modern is?

 

5 gedachten over “Geld verdienen met kranten op Internet

  1. Geld verdienen

    Tja, het is wel mogelijk, maar dan moeten de kranten uit het ANP en dergelijke persdiensten stappen,

    en zelf desnoods een nieuwe oprichten.

    Het collectieve nieuws is nu gratis en betaald beschikbaar.

    Door een eigen persdienst voor betaalde nieuwsbronnen op te starten, zal er een kans op succes zijn.

    Het ANP zal moeten inkrimpen omdat zij de kranten niet meer als klant hebben, dit is wederom voordelig voor de kranten.

    Ik gooi maar een balletje op =)

Geef een reactie

