Het wielrennen; twee dingen

De Tour is voorbij, de sport gaat verder. Twee zaken schieten me te binnen:

1. Wijlen Marco Pantani zou gezegd hebben: ‘Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling’.

2. In de roman De proloog van Bert Wagendorp (1995) vertelt wielrenner Van Sprundel aan de hoofdpersoon dat een wielrenner zijn doping gebruik altijd en immer moet ontkennen: ‘Als ze me pakken, dan ontken ik zoals nog nooit iemand iets ontkend heeft. Als Adam zou hebben ontkend zoals ik dan ga ontkennen, dan hadden we nu nog in het paradijs gezeten en niet in die klotetour.’

2 gedachten over “Het wielrennen; twee dingen

  1. Peter vdL

    De titel van deze log is “Wielrennen; twee dingen”, drie woorden die onverbrekelijk verbonden waren met twee grote tegenstanders van weleer: “Dolle” Dries van Agt en “ome” Joop den Uyl! Blikskaters!

Geef een reactie

