eicellen invriezen

Vrouwen kunnen op termijn hun eicellen laten invriezen bij het amsterdamse AMC.
Om sociale redenen; ze heeft dan meer tijd een man te vinden.
Direct breekt een moreel debat los.

Ik wou dát hier even buiten laten, al heb ik mijn ideeën.

Vrouwen kunnen dus dan, bijv. op hun 35ste, hun eicellen laten invriezen, ze komen dan wel snel in de overgang …
Als ze dan op haar 45ste een partner tegenkomt, kan ze alsnog kinderen krijgen.

Ik vraag me af: Denkt ze nu echt dat ze als ze op haar 35ste geen geschikte man vindt, ze die op haar 45ste – als ze minder mooi is, die wel vindt??
Want als ze maar blijft eisen (want daar heeft het erg mee te maken), dan vindt ze ook later geen mannie.

Dus gaan we ook meer IVF krijgen.
Vraag is hoe ‘sociaal’ dit alles. Het ziekenhuis zal er ook lekker aan verdienen.

Dit is maar de mening van een man hoor, dus u hoeft het niet serieus te nemen.

 

8 gedachten over “eicellen invriezen

  1. Wim Sanders

    Ik vind de redenatie: ‘Ik vraag me af: Denkt ze nu echt dat ze als ze op haar 35ste geen geschikte man vindt, ze die op haar 45ste – als ze minder mooi is, die wel vindt??
    Want als ze maar blijft eisen (want daar heeft het erg mee te maken), dan vindt ze ook later geen mannie.’ niet kloppen. In de eerste plaats vindt deze man vrouwen van 45 vaak mooier dan vrouwen van 35. In de tweede plaats zijn vrouwen van 45 vaak dusdanig zelfstandig dat ze voor het materixc3xable mannen niet meer echt nodig hebben. En in de derde plaats: zijn vrouwen echt alleen maar op zoek naar een mannie? Ik geloof er helemaal niets van!

  2. renzo

    Tja Wim, maar je bent dan een uitzondering in je voorkeuren…

    En ja, ze zoeken idd geen man, maar wel geschikt zaad (man als wandelende zaadzak, anders zouden ze de boel niet laten invriezen.

  3. Wim Sanders

    O, gelukkig, ik dacht al dat ik net als iedereen was… Overigens, binnenkort komt er zaad op de markt dat kunstmatig is geproduceerd. Dan zijn mannen voor de voortplanting volledig overbodig geworden.

Geef een reactie

