LOterijen: gooi je geld maar in het water!

Gemiddeld geeft een Nederlands huishouden jaarlijks 280 euro uit aan loterijen (CBS, 2006). De meeste huishoudens krijgen slechts een fractie daarvan terug, enkele gelukkigen incasseren miljoenen.

Ik ben geschrokken van deze gegevens. ik wist al langer dat er weinig terugkwam van wat men ‘investeert’, maar 280 euro??
wow, dat betekent dat er ook een huishouden bezig is 560 euro te vergokken om mijn 0 euro te compenseren.

6 gedachten over “LOterijen: gooi je geld maar in het water!

  1. Jentel

    Neen. Dat er een huishouden 560 euro vergokt om jouw 0 euro te compenseren, is maar 1 van de vele mogelijkheden. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen betekenen dat er 280 huishoudens zijn die 281 Euro vergokken…

  2. renzo

    ja jentel, snap ik. maar om mijn punt te maken, stelde ik het even zo voor..
    hoe dan ook, mijn punt is, en dat zeg ik ook altijd tegen mensen die GOKKEN (Want dat is het nl.): waarom gooi je je geld niet in het water? dat is leuk, en dan heb je de lol dat je kringetjes ziet…

  3. Jentel

    dus je punt is dat je je geld net zo goed in het water kan gooien? Maar dat rechtvaardigt niet de onjuiste conclusie dat er DUS 1 gezin is dat 560 euro uitgeeft aan de loterij. Voorts is er bij deelname aan een loterij wel degelijk een kans dat je de hoofdprijs wint! Die kans is weliswaar klein doch niet verwaarloosbaar zoals jij suggereert. Tenslotte dien je je te bedenken dat het weggooien van geld geldt als een misdrijf. Weer wat geleerd.

  4. renzo

    Jentel, je ziet het te zwaar. Ik begrijp heus wel dat er ook 280 gezinnen zijn die .. etc
    ik wilde alleen een punt maken, je hoeft het niet nog 3x uit te leggen.( mag wel, maar ik snap het al). Het is een stijlmiddel… pfff

    Geld weggooien een misdrijf?
    wijs het wetsartikel maar aan jongen/
    en dan nog mag ik helemaal zelf bepalen wat ik met mijn geld doe.

    Ga je me aangeven bij de politie?
    dat lijkt me leuk joh, dan ga ik echt geld weggooien.
    Lijkt me lachen, daar, bij de politie. Wat een misdrijf zeg.

    Interessant trouwens je agressie, totaal niet begrijpen van het verschijnsel ‘taal’, je onbewezen stellingname over misdrijven, je neiging tot beleren.
    Waar komt dat allemaal vandaan?

    Verder ben ik zo vrij me er niets van aan te trekken. Jammer he?
    maar praat gerust verder en herhaal nog eens alles, begrijp het expres verkeerd, ik vind het best (maar niet zinnig, en zelfs wat dom)

    Doeidoei

  5. Jentel

    ik ben blij dat je snapt dat ik gelijk heb. Maar ik verbaas me over het stukje boosheid dat je tentoonspreidt. Moet je niet doen. Op den duur zul je merken dat dat toch een stukje prettiger is voor jezelf en je omgeving.

Geef een reactie

