Kaas… (en de evolutie?)

Arnon Grunberg schreef over zijn verblijf in Oeroezgan, waar Nederland in oorlog is (ja, NL is in oorlog nu, dat wordt wel eens vergeten!). Hilarisch is een al vaker aangehaald stukje over de kaas:

De sergeant hield een stuk kaas van Albert Heijn omhoog, alsof het een oorlogsbuit was.“Waarom neem je kaas mee naar Afghanistan?” vroeg ik.

“Omdat ik van kaas houd,” zei de sergeant. “Voor de eerste weken heb ik genoeg, en daarna sturen ze me uit Nederland kaas toe. Ik heb het tegen iedereen gezegd, mijn vriendin, mijn familie, mijn vrienden: ‘Stuur maar kaas.’ In Afghanistan wordt hij vloeibaar door de hitte, maar dat geeft niet, hij is toch vacuum verpakt. Je moet hem gewoon even in een koelkastje leggen, dan wordt hij weer hard. Daarna geef je hem een flinke klap om hem in zijn oude vorm te krijgen.” Tweemaal is sergeant Jordy reeds eerder in Afghanistan geweest, maar dit keer heeft hij een kaasschaaf bij zich. “Als ze eenmaal in de gaten hebben dat je kaas bij je hebt, wil iedereen een stuk. Maar als ze met een zakmes in de kaas gaan snijden, dan is die zo op. Daarom heb ik dit keer een kaasschaaf meegenomen, zodat iedereen een dun plakje krijgt, begrijp je?”

Uit: kamermeisjes en soldaten / Arnon Grunberg, 2009

 

Een gedachte over “Kaas… (en de evolutie?)

  1. lilian

    Hello
    My name is Lilian i read your profile today it was so good to me.i feel you are the only one missing in my entered life so i decided to stop on it and let you know that i am interested to be a friend first.i also believe that coming to you will be a probabilty of eeting that very thing that has been lacking in my entered life.please contact me om my mail ID ( urs.lilian101@yhoo.com) i am a girl with respect and responsible,i respect people and believe me, if you contact me i will give you a full introduction of my self okay. i hope to hear from you soon. Remember, all the darkness in theworld, can-not put off the light of a single candle as long as the light of love shines bright in your heart,and (Remeber the distance or colour does not matter but love matters alot in life) cares for my futurelove. Lilian

    Email………………….. ( urs.lilian101@yhoo.com

Geef een reactie

