Caissiere van het jaar

Meestal blijft ze vriendelijk lachen als wij in joggingbroek onze boodschappen doen of voordringen bij de kassa. Maar wat vindt de caissiere nu echt van ons? Wat denkt zij als we schreeuwen tegen onze kinderen bij de koekjes of flirten bij de pizza’s? Vanaf 6 november leest u hierover in De kassiere, geschreven door Anna Sam. Een boek vol smakelijke anekdotes waarin ons een weergaloze spiegel wordt voorgehouden. Maar totdat het zover is… Wat vind jij eigenlijk van jouw kassiere (m/v/)? Uitgeverij Artemis & co heeft het initiatief genomen om deze Kassiere van het jaar-verkiezing te organiseren. Op

www.dekassierevanhetjaar.nl

kunnen klanten, kassamedewerkers en collega’s een vlammend betoog houden voor hun favoriete kassiere.

 

(Bron: persbericht  uitgeverij Artemis)

6 gedachten over “Caissiere van het jaar

  1. Koos

    De kassixc3xa8re van het jaar
    verkocht mijn neef een klapsigaar
    en m’n oom ’n broodje tartaar

    of was het pekelvlees

    Mijn neef heet Kees
    mijn oom heet Jan
    nou, ik denk er het mijne van

  2. Ben

    Mijn naam is Ben
    dat komt omdat ik jarig ben
    dan ga ik naar de slijterij
    en haal een flesje wijn voor bij
    de wokkels en de chips
    zeg na drie glazen “Hips”
    ben na vier glazen teut
    maar dan begint de leut
    dan ga ‘k naar Albert Heijn
    en koop een kratje bier
    doe ‘r een papierke om,
    waarin mijn kadokes zaten
    laat thuis mijnen gastekes praten
    en keer naar Heijn weerom
    ‘k geef ’t aan de kassixc3xa8re met een zoen
    “Zeg allez, manneke, waar is uw fatsoen?
    Wij blieven geen mannen met kegelkes,
    vooruit ga iets kopen, betaal me met pegelkes,
    dan schenk ik u geerne van mijnen zegelkes.”

  3. Trude

    De site is leuk, en het idee om op die manier het boek aan te prijzen is dat ook.
    Ik heb mijn kassixc3xa8re genomineerd. Het is trouwens een man, moet het dan geen ‘kassier’ zijn?

  4. Jo

    Ik ben de kassixc3xa8re van de maand
    mijn naam is bij niemand bekxc3xa2and
    de media denken slechts in jaren
    of je de kat z’n kont lang laat verharen

    mijn nichtje was kassixc3xa8re van de dag
    mijn tante stond ooit in De lach
    maar niet omdat ze kassixc3xa8re was
    of omdat ze tenen las

    neen, ’t was vanwege heur goed figuur
    pontificaal, puur natuur
    ja, ze mocht er wezen
    al deed ze dan aan tenen lezen

    en kwam ze vaak thuis met tenenkaas
    In welk schap dat staat? Neen, helaas,
    tenenkaas verkopen we niet,
    wel gorgonzola en brie, zoals u ziet

    hxc3xa8 nou ben ik van m’n apropo,
    ja, kassixc3xa8re zijn is maar zozo
    ’t is dat ’t bijna weekend is,
    dan is er op tv een leuke quiz

    want bingo in het buurthuis dat mag ook niet meer
    de kleine man wordt steeds gepakt
    maar zeg, wat doet u daar meneer
    ik zie wel wat daar in uw rugzak zakt

    cervelaatworst stelen, schande man
    maar ach, ik ben de kwaadste niet,
    als u nou op mij stemmen wilt
    kraait er geen haan of kanariepiet

    naar uw laffe euveldaad
    en wordt hopelijk dra op straat gegild:
    “Dat is haar, de kassixc3xa8re van het jaar!”
    best fijn, na al die jeuk aan m’n naad

    van zitten op die stoel
    Word ‘k net zo beroemd als Justus van Oel

    wis en drie, dat ik dit werk dan overlaat
    aan m’n zuster, want die heeft geen diploma,
    maar weet dat de koffiehag staat naast de Nutroma.

  5. Kaat

    Hallo, hier Kaat. Ik sta achter de kassa in een kaaswinkel (in Heerhugowaard). Daarom noemen ze me kaassixc3xa8re. Ik vind het best leuk werk, want ik houd van kaas en van mensen en van mensen, die van kaas houden. Mensen, die niet van kaas houden, komen er bij ons niet in, maar daar hoeven we geen moeite voor te doen, want er staat met grote letters KAASWINKEL op onze ruit. Vroeger stond er FIETSENWINKEL, maar toen werden er fietsen verkocht.
    Een enkele keer komt er nog wel eens iemand met een fiets de winkel binnen, bijvoorbeeld met een lekke band. We begrijpen dat wel: er werden hier vroeger ook rijwielen hersteld, zoals dat vroeger heette. Vaak hebben we nog wel een oud stuk kaas (niet al te oud, maar iets ouder dan jong belegen), daar plakken we dan de band mee. Een tijdelijke oplossing, natuurlijk, maar voor wie nog een kwartiertje te gaan heeft*) een uitkomst!

    *)de bebouwde kom van Heerhugowaard is niet groot en mensen van buiten komen niet met de fiets, tenzij ze met fiets en trein komen, maar dan helpt de fietsenmaker op te station ze wel verder

  6. Trude

    Renzo, heel erg bedankt voor deze link!
    Door het nomineren van Anton heb ik een prijs gewonnen: drie boeken van uitgeverij Artemis (helaas niet De kassixc3xa8re)en drie kadobonnen van Appie.
    Anton is inmiddels door zijn baas geprezen, en er wachten hem interviews in De Telegraaf of Algemeen Dagblad;-)!

Geef een reactie

