frauderen met identiteit: eitje

Al heel vaak en al heel lang beweer ik dat in Nederland heel veel bewijzen van zaken (belastingen, identiteit, inkomens) vaak slechts schijnbewijzen zijn. een belastingdienst  vraagt als bewijs voor het aantal uren dat je ondernemer was… je agenda.

Voor inkomensbewijzen: loonstrookjes.

Instanties vragen.. verklaringen.

Oftewel: men vraagt basismateriaal voor de papierwinkel en denkt dat een papier iets bewijst.

Ik roep dit wel eens, en soms denken mensen dat ik overdrijf.

Maar zie nu dit: http://sannejongbloed.blogspot.com/2008/08/de-bureaucratische-baby.html

een groep mensen heeft gewoon aangifte gedaan van geboorte van een baby… die niet bestaat.

Lees verder op hun log hierboven. ze hebben gelijk. Het biedt natuurlijk geweldige mogelijkheden voor criminelen…

wat doet de overheid: die straft deze mensen ipv ze te belonen dat ze een lek hebben ontdekt.

geheel in de tijdgeest natuurlijk, waarin elke vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid gezien wordt als ‘ zware criminaliteit’ . Bah, die reactie stelt me teleur,

Ik ga er vandoor, een schaaktoernooi spelen. uitslagen kunt u volgen op

http://www.chessorg.de/seefeld.htm

als u mij onderin ziet staan: dat hoort zo, ik ben een van de laagst gequoteerde spelers.

Geef een reactie

