4 dingen die ik mij afvraag

1  In de Tour de France rijden de Luxemburgse broers Frank en Andy Schleck. De commentatoren hebben het steeds over Frenk Schleck en Andy.Dus spreken niet Frenk en Endy uit, of Frank en Andy, maar Frank op zijn Amerikaans en Andy zoals Fransen die naam uitspreken. Heel vreemd2 Voedsel weggooien. het onderwerp staat weer eens in de aandacht.Natuurlijk het is zonde, maar aan de andere kant onvermijdelijk in een welvaartsstaat. moeten we dan altijd ons bordje leegeten ten koste van alles?
die houding heeft volgens mij al heel wat overgewicht veroorzaakt.

3 waarom zitten prostituees vrijwel altijd in ordinaire kleding achter het raam? Waarom trekken ze niet wat meer, zodat ze iets meer op de girls next door, de meisjes op straat lijken?Een leuk jurkje inplaats van een bikini/ondergoed: volgens  mij zou het veel meer klantentrekken!

Of zie ik het vereerd en willen hoerenlopers juist dat ordinaire?ik geloof het niet,ik geloof dat ook zij halfbedekt veel spannender vinden dan al dat uitpuilende vlees.
Dan ligt het misschien aan de prostituees in kwestie: dat zijn geen types voor kleding??
Ik geloof het niet, als ze ik in het wild tegenkom bij de supermarkt, zien ze er best aangenaam uit in hun  ‘gewone’ kloffie

4 Worden brillen de nieuwe sieraden?
Ik zie bij vrouwen steeds meer brillen met brede monturen  , waarop dan een rijtje diamanten/stenen of iets dergelijks.

 

 

 

9 gedachten over “4 dingen die ik mij afvraag

  1. Nirvana

    1. Van wielrennen weet ik niks, behalve dat het mogelijk is gemaakt door de uitvinding van het wiel. 🙂

    2. Utopie. Je krijgt verdeling van voedsel nooit optimaal, denk ik.

    3. Waarom zeg je dan niet in de supermarkt tegen zo’n meisje dat ze er leuk uitziet “staat je leuk”? Daarna vraag je waarom ze dat soort leuke kleding ook niet op haar werk aan heeft. (Evt. compliment over haar glimlach maken.)

    4. Brillen zijn oorspronkelijk sierraden.

  2. Wim Sanders

    Dingen die ik mij afvraag:

    1. De Volkskrant zet bij het overlijdensbericht van Jan Willem van de Wetering een verkeerde foto;

    2. De NOS zendt bij het overlijden van Carol van Herwijnen een lang stuk Floris uit waarin de acteur helemaal niet voorkomt;

    3. De VPRO-gids begint een artikel over Greg Lemond met de zin (ik citeer uit mijn hoofd); Greg Lemond, wie kent hem nog?

    En dat is nog maar de oogst van de laatste week. Is er tegenwoordig zelfs bij de zichzelf serieus achtende pers
    dan niemand meer werkzaam van boven de 40? Lijden ze ook daar aan de collectieve debilisering en vrijwillige dementie van de Google- en De Wereld Draait Door-generatie?
    Van die dingen, ja! (wie zei dat ook alweer altijd?)

    Wim Sanders

  3. Peter vdL

    Dat zei “Hou je d’r buiten, Cock!”-Cor van der Laak.

    Dingen, die ik mij afvraag:

    1. Waarom moest de strip van Michiel van de Pol uit het Parool? Een erg leuke strip!!

    2. Waarom kreeg Heleen van Royen na haar column over Rob Oudkerk het predikaat sensatiebewuste journaliste, ipv dat men (xc3xb3xc3xb3k) een overeenkomst zag met iets wat herhaaldelijk een rol speelde in haar eerdere columns: HvR’s verwijt aan haar vader, dat hij z’n gezin in de steek had gelaten?

    3. Waarom is The producers, de succesvolle musical van Mel Brooks nooit in Nederland te zien geweest? BV. met Thomas van Luijn als Bloom en Mike Boddxc3xa9/Jerome Reehuis(?) als Bialistock

    4. Waarom staan Dirk en Desiree niet meer in (Nieuwe) Revu? Is er dan niets meer heilig???

  4. Trude

    Ik probeer me voor te stellen dat ik de Wallen op loop, waar dan allemaal mannen zitten (en denk aan het onvergetelijke lied van Guus Vleugel over ‘De mannen van plezier, tierelier!’)en een keuze moet maken. Dan wil je als klant toch zien wat voor vlees je in de kuip hebt, en niet de bedekte versie in overhemd en grijze terlenka broek.

    Michiel van de Pol is goddank weg uit Het Parool. Zielig voor zijn gezin (dat de lezer tot vervelens toe heeft leren kennen) en voor Peter, maar verder geloof ik niet dat iemand erom treurt.

  5. Chiel

    Mij staat iets bij van plannen voor een Nederlandse versie van The Producers, heb begrepen dat Paul de Leeuw werkte aan een hertaling i.o.v. Ome Joop v/d Ende.

  6. renzo

    Wim je hebt gelijk.
    Nirvana, goede theorieen, en ik zal het ook een keer vragen aan ze, maar niet in de supermarkt – niet zo leuk voor ze om daar met hun werk geconfronteerd te worden.

    Complimenteren? hmm, dat kan, maar niet omdat ik iets met ze wil.

    Peter: als altijd scherp. even geen reactie.

    Philip: thx

    Trude: Ja ja, dat zal nog wel ff duren eer dat kan. Het is nl. niet econ. rendabel he…

  7. Nirvana

    @Renzo: Zou ook in de supermarkt hun werk niet beschrijven. Elders lijkt me ook beter. Misschien is de andere manier van kleden ook een manier om werk en privxc3xa9 gescheiden te houden.

Geef een reactie

