Yoga EN vitamine E

Ik kom net terug van een ontzettend goede yogales. Ik was veruit de slechtste qua uitvoering van de oefeningen. En wel zodanig dat ik niet, zoals bij hardlopen, nog een illusie kan koesteren dat ik goed ben of zouk unnen worden. Maar het geeft niet, want ik heb me kostelijk geamuseerd, spieren aangespannen waarvan ik bestaan niet eens vermoedde, en een heerlijke rust ervaren.

Naief als ik ben denk ik dan dat iedereen aan yoga doet voor die rust, en vrede en liefde vinden in je zelf.

Dan ben ik toch erg verbaasd als een meisje dat klaar is, de deur uitgaat, onmiddellijk mobiel belt. Dan hoor ik haar ook nog ‘verdomme’ roepen, ik vermoedde dat het slot van haar fiets gedoe gaf.

Vervolgens fietst ze toch wel redelijk vrolijk weg.

Maar toch. Ze verbaast me. Hoewel dat ook veel zegt over de beperkingen van mijn geest.

Wanneeriemand mij echter zou volgen, kan ie ook dergelijke kritiek uiten. Ikging de Dirk van den Broek in om boodschappen te doen, misschien ookniet echt een bijster spirituele plek. Hoewel ik veel gelachen heb.Om een komisch stel dat boodschappen deed, om een afwasmiddel en van alles.

Links: http://www.verdomme.nl

http://www.dirkvandenbroek.nl voor dubro afwasmiddel met toegevoegde vitamine E – ik wist niet dat het bestond. het lijkt me ook volslagen onzin.

 

En vooral:

http://www.praktijkzeinstra.nl

Elke maandagavond een fantastische hatha yoga-les -dus lichamelijke yoga zeg maar – van Jetske Zeinstra. Amsterdam, Wilhelmina Gasthuisterrein.

Een les waarna ik denk: ‘He, een leven lang mediterend op je hoofd staan is zo gek nog niet.’

Geef een reactie

