Dieet

Ik wil ook rijk worden met dieetboeken EN mensen helpen. En ik heb een gouden idee.

Ik noem het ‘het met-trek -naar bed-dieet’,
met als basis dat je met ’s avonds niet of weinig eet. Met trek naar bed gaat. Het is mij uit eigen ervaring opgevallen dat je ’s avonds best kan gaan vreten, maar net zo goed niets kan eten. Als je dan met honger gaat slapen word je zelfs vaak zonder honger wakker.

Het werkt echt!  Eddy Merckx, wielrenner in de jaren zestig en zeventig, viel er vijf kilo mee af en ging nog beter de bergen op – u kent zijn erelijst.

Wie schrijft mee?
Het enige is dat we nog wat recepten ofzo moeten verzinnen, voor de trek ’s avonds. Want ja, anders is het geen dieet.
Misschien kunnen we er nog iets mee doen als: ’s middags warm eten. ’s Avonds niet te laat eten, dat soort dingen.

Wie doet mee? Volgens mij is het een gouden idee. Volgens mij kun je werkelijk elk dieet door de mensen hun strot duwen – wat een enige woordspeling. En ze helpen nog ook.
mijn dieet zal zelfs op termijn helpen, want alles draait om discipline.
Een beetje onsmakelijk misschien kunnen we er oorlogen bij halen, waar mensen dit ook doen: eerder gaan pitten om de honger te boven te komen.

Ik zie de citaten uit het dagboek van Anne Frank en dat van het boek over de overlevenden van de Andes-ramp uit 1972 al voor me.

 

4 gedachten over “Dieet

  1. Trude

    Fred Emmer, de voormalige nieuwslezer, kwam al met dit idee. Na zessen niks meer eten. Hield hem en zijn vriendin akelig mager.
    Helaas, voor een suksesvol dieetboek moet het toch vol staan met recepten.
    Iets anders verzinnen dus, Renzo, om rijk te worden!

  2. renzo

    Laten we niet te snel opgeven Trude. Dat het al eerder gebeurd is, is juist een bewijs van het succes van mijn dieet.
    En recepten moeten toch te bedenken zijn: elke kookboekenschrijver schrijft ze over en varieert op andere recepten.
    nou en de filosofie kunnen we er goed in drammen. Alleen nog wat bedenken voor nachtarbeiders…die mogen ’s ochtends niet meer eten of zo

    Nu alleen het succes van zo’n boek nog. altijd lastig!

  3. Peter vdL

    Fred Emmer was (is?) niet alleen mager, maar ook klein. Terror-Jaap, die is groot en dik. Die eet vast veel. Andrxc3xa9 van Duin speelde ooit een sketch met Frans van Dusschoten, waarin ongeveer de volgende tekst:
    “Ik ken een zekere Kees. Lang, dun en mager met een grote rode baard. Bent u dat misschien?” Die Kees was dus NIET Fred Emmer, want die had geen baard!

Geef een reactie

