let’s make love

Krap dertig Nederlandse journalisten, verbonden aan kranten en tijdschriften varierend van Vrij Nederland tot De Telegraaf, publiceren begin mei een bundel met portretten van gemengde
koppels. Onder de titel “Let’s Make Love – 27 Onmogelijke Liefdes”willen ze laten zien dat Nederlanders en allochtonen elkaar in de liefde vaak prima weten te vinden. Het boek is een idee van de journalisten Frénk van der Linden (NPS/Nieuwe Revu) en Annet de Groot(AD).

Het is uniek dat vertegenwoordigers van zoveel verschillende kranten, week- en maandbladen zich gezamenlijk voor iets inspannen. De bedoeling van het project is om in de huidige multiculturele samenleving de dialoog tussen de bevolkingsgroepen nieuw leven in te blazen.

Samen met het multimediale platform Kosmopolis komt er een Let’sMake Love-tournee langs scholen, bibliotheken en debatcentra. In de Rode Hoed in Amsterdam debatteren deskundigen, wetenschappers en gemengde stellen op vrijdagavond 9 mei met elkaar over de do’s
en don’ts in de gemengde liefde, en seksuele relaties op dat vlak.

Met een inleiding van Leen Sterckx (onderzoekster biculturele relaties), interviews met multiculti-liefdeskoppels(Nederlands-Afghaans, Nederlands-Amerikaans, Nederlands-Marokkaans etc.), coreferenten dr. Manuela Kalsky (theologe en hoofdredactrice http://www.reliflex.nl) en dr. Aspha Bijnaar (sociologe en onderzoeker bij NiNsee), een zaaldiscussie en een theateract.

Gespreksleiding: Frénk van der Linden (journalist NPS-radio / Nieuwe Revu).

Zaal: Grote Zaal
Aanvang: 20.30 uur
Toegang: 8,- via internet / 9,- aan de deur

3 gedachten over “let’s make love

  1. Donald Olie

    Werd eens rond etenstijd gebeld door een vent die mij een begrafenispolis wilde aansmeren.
    Toen ik te kennen gaf daar geen interesse in te hebben riep de man: ‘Maar meneer Olie , u wilt toch ook een beetje knap worden ‘weggebracht’?!
    Ik zei : ‘Man, dat zal mij zo een rotzorg wezen. Ze zetten mij maar aan de weg in een plastic vuilniszak.’
    ‘Maar meneer Olie; dat is toch niet leuk voor uw nabestaanden?!’
    ‘ nabestaanden?! Die kunnen dood vallen!’
    Maar die vent wist van geen ophouden.
    Dus toen vroeg ik:
    ‘Meneer, hebben ze u weleens verteld dat u een hele fijne, sensuele stem heeft?!
    Ik zou zeggen, praat u gerust nog even door, dan ruk ik me even af.’
    Tuut, tuut, tuut, tuut…….

Geef een reactie

