De natuurwinkel

Kent u die, de Natuurwinkel,? heeft tig filialen in Nederland, zie:

www.denatuurwinkel.com

Ik kom wel eens in de filialen in Amsterdam: Bilderdijkstraat,  Haarlemmerdijk, Elandsgracht. Ze hebben dure, maar wel lekkere levensmiddelen, biologisch vaak. Dus ik koop er wel eens wat.

Gisteren was ik in het filiaal op de Elandsgracht. Heb me vreselijk lopen ergeren in de winkel – voor de zoveelste keer. Niet vanwege het personeel, dat toch vaak een soort sociale-werkplaats-indruk maakt, daar valt mee  te leven. Bovendien schreeuwen ze niet, doen ze niet aan onderwijl mobiel of kletsen met andere collega’s en al die andere ellende die de AH-meisjes wel vaak doen.

Nee, het is dat de groenteweegschaal al jaren met nummers werkt, niet met afbeeldingen. Dus moet je verdulleme eerst de prei pakken, het erbij staande nummer onthouden, dan naar de weegschaal, nummer intikken en dan komen prijs en bon. ER ZIJN DUS GEEN PLAATJES MAAR  NUMMERS OP DE WEEGSCHAAL
En dat zo een paar keer heen en weer als je meerdere soorten groente en fruit koopt.. Pff, en doe je alles in een keer dan moet je bij de schaal aangekomen al die nrs onthouden  – lukt niet.Er zijn dan twee weegschalen en je staat er met een paar mensen, die af en aan lopen.
Misschien is het gedaan om onze cognitieve vermogens te scherpen en/of de sociale cohesie te bevorderen (zuchtende klanten; we kampen allemaal met hetzelfde probleem), maar dan wil ik tegenin brengen dat onze beeldcognitie ook gescherpt moet worden – via de plaatjes op de weegschaal kan dat.

Nou en gisteren pakte ik een prei en toen ik er een pakte lazerde het bordje met ” prei 4,00 per kilo” van het schap af. Die dingen zitten niet goed.
En dan hebben ze ook nog eens gratis biologische koffie uit een automaat, die ongetwijfeld goed is, maar het apparaat staat al maanden op de boodschap ‘ moet ontkalkt worden’. En dat gebeurt niet.

Kijk, die liefdeloosheid en weinig bereidheid tot verbetering, dat vind ik verschrikkelijk!

en toch is het een sympathieke winkel… onthaastend, relaxerend en uiteindelijk ook laxerend!

Dit alles heb ik overdacht in mijn bed – waar een plek, bij gebrek aan gezelschap, ingenomen wordt door een twintigtal boeken – altijd wat te lezen in bed.

En zo las ik laatst ook dat dictator MAO Zedong ook altijd veel boeken in bed had liggen .
Nare man heb ik begrepen, maar hierin had ie gelijk!

2 gedachten over “De natuurwinkel

  1. P vdL

    Dit is een mooi voorbeeld van de steeds verdergaande islamisering van onze cultuur. a: van de Koran mag je geen afbeeldingen maken
    b: het zijn niet zomaar cijfers, neehee: het zijn Arabische cijfers!
    En waar zijn de hondenbrokken, in de natuurwinkel? Verstopt, mensen, verstopt!

Geef een reactie

