Boer zoekt vrouw; op de valreep ook nog even mijn visie

Is het eigenlijk nog aan de gang, boerzoekt vrouw?

Ik kan er niet lang naar kijken omdat ik me ongelooflijk erger aan Yvon Jaspers (ziehttp://renzoverwer.web-log.nl/renzoverwer/2007/02/malebashing_in_.html

Het programma is enorm populair en overal werden verklaringen gezocht: heimwee naar de jaren vijftig, de authentieke boeren en vrouwen, de authentieke Yvon Jaspers,authentiek dit en dat, het format en noem maar op.

Niet of nauwelijks genoemd is, en mijns inziens ook bijdragend aan de populariteit van het programma:

Het kunnen meeleven met het heerlijke geklooi met relaties. Want zijn wij niet allen onhandig in het daten, het spel zonder regels ? Wel, zowel boer als vrouw klungelen flink; beide partijen moeten gruwelijk aan elkaar wennen;

En, maar dat is wel genoemd: De wens om tot maandagochtend bij het koffie-apparaat over iets gemeenschappelijks te kunnen praten.

  • Volgens mij gaan we dat de komende jaren  veel vaker krijgen: programma’s die zwaar gehyped gaan worden (Boer zoekt vrouw valt in dat opzicht erg mee) – denk aan de donorshow, deep throat, Joran en Peter R, en daarom gaan veel mensen kijken. Programmamakers: creeer een rel! – al moet je natuurlijk ook een beetje geluk hebben. Ik adviseer een avond over geboortebeperking waarin stellen die graag een kind willen veel geld kunnen winnen, maar  als ze verliezen moeten ze afzien van kinderen (sterilisatie?!) . Gegarandeerd onethisch, dus kamervragen.

Geef een reactie

