OUDEJAARSELLENDE

Bij mij komt comedy op de eerste plaats. Dan een hele tijd niks en dan mijn kinderen. Ja, dat mag je geloof ik niet zeggen, maar ik heb me een stel kut kinderen, dat wil je niet weten. Normaal gesproken merk ik daar niet zoveel van omdat ze naar school zijn, maar nu met die pleurisvakantie zit ik de hele tijd tegen die onuitstaanbare kutkoppen aan te gluren.

 Liefst schopte ik ze de deur uit, maar daar zijn ze helaas nog net iets te jong voor.

Wat een zooitje bloedbakken!

Maar dit even terzijde. Met oudjaar heb ik me weer helemaal de kanker zitten ergeren aan die cabaretvullis optv. En ineens wist ik weer waarom ik comedy zoveel leuker vind dan cabaret.

En, ik weet dat ik nu nooit meer serieus wordt genomen,  maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me bij Guido Wijers nog het meest vermaakt heb. En of hij zijn grappen nou gejat heeft, of dat iemand anders ze voor hem schrijft, dat zal me zo aan mijn reet roesten! Iets teveel gezeur over het donorschap, o.k. maar verder lekker luchthartig vertier van iemand die toch wel beschikt over een hele geestige mimiek.

Wat een verschil met die bleke Vara-eikel, die blaag, die Jan Jaap van der Wal die in de beste Varatraditie op het andere net zijn publiek verveelde met totaal achterhaalde opvattingen over wat deugt en vooral wat niet.

Uiteraard werden Wilders en Verdonk van stal gehaald als lieden met een wel zeer verderfelijke, bijkans criminele inslag. Voorspelbaar, saai, maar o.k. Jongeheer van der Walging echter nog een stapje verder en sprak ook nog even de banvloek uit over columnisten als Leon de Winter en Theodor Holman, omdat die zo nu en dan een mening  verkondigen die niet helemaal strookt met de geboden van de linkse kerk

Als Links ooit de meerderheid zou krijgen in het parlement, wat God verhoedde, dan lijkt een vaste aanstelling van Jan Jaap van der Wal als staatshumorist onafwendbaar.

Om mij toch een goede mening te kunnen vormen heb ik die Stasi-humor helemaal uitgezeten. Van pure ellende heb ik toen maar een spelletje Risk gespeeld met de kinderen. En daar knapte ik ook niet echt van op.

Maar al die laffe jaren zeventig-kutzooi had ik nog voor lief genomen als hij mij een paar keer maar had laten lachen, maar nee!

Echt een aanfluiting dat zo iemand de oudejaarsshow mag doen!

Nu hoor ik mensen al roepen van, nou Olie, zeker de kift omdat ze jou nooit zullen vragen voor zoiets?!

Absoluut. Het is ook de kift. De kift dat ik maar een heel schamel talent bezit dat ik nog niet eens goed uitpier. Klopt, dat is ook zuur.

Maar, en nu moet ik even eerlijk tegen u zijn, mijn kwaadheid komt vooral doordat ik een grap heb geschreven voor Jan Jaap die hij niet wilde gebruiken, vanwege, zoals hij dat zo tactisch omschreef ‘gebrek aan kwaliteit’.

https://i0.wp.com/www.dierenkennis.be/spel/kleurprenten/honden/hond2.gif

Oordeelt u zelf.

Vanwege het vuurwerk zat mijn hond dagen nacht onder de tafel verscholen.

Tweede kerstdag na een gigantische ontploffing is de hond uitgebroken.

Uren lopen zoeken naar dat kutbeest.

Heb ik hem uiteindelijk teruggevonden in een bushok.

Lag ie Femke Halsema te neuken.

Heb ik hem er af geschopt.

Ja, want ik heb altijd gezegd

Dat wijf?!

Daar schop ik mijn ouwe hond nog vanaf!

Want daar waag ik mijn hond niet aan.

Heb ik Femke bij kop en kont gepakt

En haar met d’r blote kut in een hok gepleurd met uitgeprocedeerde asielzoekers.

Kun je nou eens echt verdienstelijk maken voor de derde wereld, trut!

Mensen, geef toe, dat is toch een topgrap?!

Ik ben nu in onderhandeling met de makers van Ab Normaal.

En zoals bekend weten die mensen echt wel wat kwaliteitshumor is!

DONALD OLIE.

4 gedachten over “OUDEJAARSELLENDE

  1. renzo

    Nou over cabaret gesproken: ik heb net gekeken naar Najib wordt wakker.
    sketches van Najib Amhali.

    Het schijnt een humoristisch programma te zijn.
    Ik zie het niet zo…
    maar het zal wel aan mij liggen

Geef een reactie

