masturbatie

Zo eens in de zoveel tijd durft een journalist het aan op te merken dat een taboe verdwenen is en/of dat de morele verwerpelijkheid van iets niet meer bestaat.

zoals:

http://www.nrcnext.nl/nexten/article829771.ece

Anno 2007 is de morele verwerpelijkheid van zelfbevrediging verdwenen, blijkt uit een gesprek dat nrc.next voerde met drie Amsterdamse vriendinnen: een consulente van 32, een communicatie-adviseuse van 39 en een webdesignster van 32. Ze wilden openhartig over hun ervaringen praten, onder voorwaarde dat hun naam niet in de krant zou komen.

Niet alleen onderling wordt er open over zelfbevrediging gesproken, ook wanneer de dames een relatie hebben wordt het betere handwerk voornamelijk beschouwd als een verrijking van het seksleven. De consulente: ‘Bij ons drieën komt zelfbevrediging zo nu en dan ter sprake. Meestal wanneer een van ons een nieuwe vibrator heeft aangeschaft. Dan wordt er evenverslag uitgebracht. Zo van Gisteren nieuwe vibo gekocht, vijf keer klaargekomen. Top ding! En dan zegt de ander: Die wil ik ook!

Decommunicatie-adviseuse: ‘Je wisselt onderling tips uit over technieken of posities. Wat je allemaal nog meer kan doen met een elektrische tandenborstel bijvoorbeeld. Heel praktisch dus, of dat je glijmiddel kunt gebruiken, zodat je niet hoeft te wachten totdat je ultiem geil bent, maar direct aan de slag kan.’

Ook de communicatie-adviseuse weet nog precies wanneer ze voor het eerst klaarkwam. ‘Ik zat toen in de brugklas en deed het net voor een geschiedenisles. Daardoor kwam ik te laat op school. Met een rood aangelopen gezicht van de opwinding liep ik de klas in. Iedereen had het door, dacht ik.’

https://i0.wp.com/www1.istockphoto.com/file_thumbview_approve/221993/2/istockphoto_221993_sex_vibrator_2.jpg

Moedig hoor. Maar als het niet meer moreel verwerpelijk is, waarom dan toch anoniem? Ik snap nrcnext niet. En ik zie dit verschijnsel vaker. VN of Trouw had een paar jaar terug een artikel over hoe stoer ongehuwde moeders waren en fantastisch en betere vrouwen eigenlijk dan vrouwen met een man, en elk taboe was weg en dit en dat…

Ook daar werden de vrouwen anoniem opgevoerd, dat wilden ze zelf. tsja..

andere vraag: zouden mannen ook in nrcnext zo opgevoerd worden over hun rukgedrag of seks met een opblaaspop? ik denk dat er veel brieven zouden komen, dat het stuk ranzig zou worden gevonden.

4 gedachten over “masturbatie

  1. donald olie

    Een ‘vriend’ stuurde mij onlangs een wel bijzonder ranzig filmpje toe geheten ‘two girls one cup.’ Het filmpje handelt over twee lekkere wijven die wat zitten te knoeien met elkaar. Niet verkeerd. Totdat je een beeld krijgt van een van de dames die, gelijk een cementmolen, een glas volschijt. Datzelfde glas wordt door de dames leegeslobberd, waarna ze gezellig in elkaars bek gaan zitten kotsen.
    De eerste keer kon ik het haast niet aanzien en ging ik zelf zowat over mijn nek. De tweede keer was net zo smerig, maar ik werd er niet meer misselijk van. De derde keer deed het me al niet zo veel meer en de vierde keer vond ik het eigenlijk wel geil en heb er even een riante slinger aan gegeven. Om dus even in te haken op het onderwerp.

    is getekend: Donald Olie.

Geef een reactie

