schakers en schaatsers en media

briljante-zinnen

Bij het WK-schaken in Mexico blinken de spelers uit in algemeenheden. Althans in woord
Op: http://main.uschess.org/content/view/7878/
lees ik: ” The players will have a rest day on Monday and many questions remain:

Can anyone survive Kramnik’s preparation with White? Can anyone beat Anand’s preparation with Black? Will the players stop saying “It’sa really tough tournament – every game is important” at the pressconferences?”Tja…
Misschien heeft de huidige generatie topspelers gewoon wat minder te zeggen dan eerdere generaties? Het zijn natuurlijk niet allemaal Fischers (“I want to crush his ego”, ” Russen zijn niet te vertrouwen” , “Ik wil een een Aziatische echtgenote, die zijn beter dan Westerse vrouwen).
De uitspraak over het zware toernooi en ‘elke partij telt’  doet me denken aan wat Nederlandse schaatsers nog al eens zeggen in de aanloop naar een toernooi: “Ik ga mijn best doen en we zien wel waar het schip strandt”
Tot vervelens toe horen we die uitspraak, van Romme tot en met Wennemars en Timmer.https://i1.wp.com/www2.skolenettet.no/journalist/images/journalist.gif

Maar ik snap de schakers en schaatsers ook wel. Je wilt niet afgerekend worden op boude uitspraken. En die media steeds maar zuigen en je op een voetstuk willen plaatsen, om je daarna keihard neer te halen…

3 gedachten over “schakers en schaatsers en media

  1. Nirvana

    @Karel: Je wilt een Aziatische echtgenote? Ik ken een paar Nederlandse wiskundigen die een Aziatische vrouw hebben.
    En w.b. die lange vliegreis: de vrouw die nu in Azixc3xab woont kan misschien ook wel hiernaartoe vliegen?

Geef een reactie

